2 960 läst · 3 svar
3k läst
3 svar
Erfarenhet av pergolamarkis?
Hej,
Vi funderar på att köpa en pergolamarkis (4 ben, fristående) av typ märkena nerkilar eller Harol Nomo för att få flexibilitet för både som- ochvindskyde från olika riktningar.
Är det någon som har erfarenhet av hur länge de olika delarna håller och kvalitet i olika märken? allihop är dyra, men en del blir betydligt dyrare än de andra (ca 70-80% mer) och man undrar ju hur det går ihop.
Vidare fundering är hur tidigt och sent på säsongen som det är rimligt att sitta ute med infravärmets och allt nedrullat?
Vi ska ha ungefär 5,5 m brett och ett utfall på ca 4 m.
Vi funderar på att köpa en pergolamarkis (4 ben, fristående) av typ märkena nerkilar eller Harol Nomo för att få flexibilitet för både som- ochvindskyde från olika riktningar.
Är det någon som har erfarenhet av hur länge de olika delarna håller och kvalitet i olika märken? allihop är dyra, men en del blir betydligt dyrare än de andra (ca 70-80% mer) och man undrar ju hur det går ihop.
Vidare fundering är hur tidigt och sent på säsongen som det är rimligt att sitta ute med infravärmets och allt nedrullat?
Vi ska ha ungefär 5,5 m brett och ett utfall på ca 4 m.
Intressant !
Vi håller precis på och spanar in markismarknaden och eftersom vi har en ganska vindutsatt altan skulle det här vara ett bra alternativ.
Dyra säger du... vad (mellan tummen och pekfingret) kostar en sådan ˋ?
Vi håller precis på och spanar in markismarknaden och eftersom vi har en ganska vindutsatt altan skulle det här vara ett bra alternativ.
Dyra säger du... vad (mellan tummen och pekfingret) kostar en sådan ˋ?
Vi har också tittat på liknande men har lagt det på is tills vidare.
Återkom gärna med vad ni väljer så man får höra vad ni tycker
Återkom gärna med vad ni väljer så man får höra vad ni tycker
Bumpar lite här i tråden, hoppas någon mer som har erfarenhet tittar in. Vi kollade på ett ställe och fastnade då för en handvevad som man fäster i egen ram. Den var absolut billigast och kostade har jag för mig ca 55. Det var då för två stycken 4x4 om jag inte minns fel. De andra var snarare närmre 100 för endast 4x4.Scout skrev:
Vi vill ha något väderbeständigt som tål vind och regn hela sommaren. Tar gärna tips på märken som inte ruinerar om någon har erfarenhet. Vi har ca 7x5 meter att täcka.
Klicka här för att svara