1-fas räcker gott i en lägenhet. Kör induktionshäll, ugn, diskmaskin, osv utan problem.
Viktigt bara att se till att man inte riskerar att överlasta neutralledaren om man "fejkat" 3-fas.
Jag har delat upp så de facto har ugn/spis, diskmaskin samt "allt annat" i lägenheten varsin grupp. Innan låg diskmaskinen på samma som "allt annat" och då blev det lite mycket last på den stackars 10A säkringen om man efter maten både diskade, kokade tevatten och värmde efterrätt i mikron. Nu: Inga problem alls.
Jag har i 2 lägenheter "varit sugen" på att dra in 3-fas men det behövs helt enkelt inte.