Tjenis!
I oktober förra året ringde jag till CD kundtjänst och kom fram efter 15 min. Jag ville säga upp mitt abonnemang för huset skulle säljas och jag hade ingen möjlighet att ta med mig parabolen till nya bostället. Istället för uppsägning så tyckte killen jag snackade med att det var bättre att jag lade mitt abonnemang vilande i 6 mån ifall jag skulle vilja ha parabol i det nya huset (vi håller på med ett nybygge som skulle vara färdigt i augusti men har blivit försenat till januari 2017). Jag tyckte det var bättre att säga upp abonnemanget iom att jag inte visste hur vår uppkoppling skulle bli i nya huset men jag skulle slippa en massa avgifter om jag hade det vilande och sen bara startade upp det igen i nya huset. Sagt och gjort,jag gick med på att frysa abonnemanget i 6 mån för att sen höra av mig hur jag ville ha det. Vilket jag nu har gjort när jag vet att det blir fiber i det nya huset och ingen parabol behövs. Gissa om min förvåning när jag nu har fått reda på att iom att jag frös mitt abonnemang istället för att säga upp det så blir det automatiskt förlängt med lika många månader som det har varit fryst...
Så nu är huset sålt i december,har varken parabol eller box och har ingen som helst möjlighet att säga upp abonnemanget utan blir tvungen att betala 299 kr per månad fram till november detta år.

Hade jag fått reda på detta i oktober hade jag givetvis aldrig gått med på att frysa abonnemanget utan istället sagt upp det i oktober och sen i december hade det varit uppsagt och klart. Inte ett ord om att abonnemanget förlängdes med lika många månader som det är fryst fick jag reda på i oktober utan det stod tydligen i det finstilta i det brev som jag fick hemskickat där dom konfirmerade att min abonnemang var vilande i 6 mån.

Undrar nu om det finns någon som helst chans att vinna ifall jag går vidare och bestrider fakturan.
Rör sig bara om ca 1800 kr men fan att jag skall vara tvungen att betala när jag anser att dom har lurat mig....

Jag var nöjd under många år med Canal Digital - tills den dagen jag skulle säga upp det. Tog mig nästan ett år då man på allehanda sätt försökte hindra uppsägningen. Trist, för hade man inte varit så besvärlig skulle jag återgått till dem nu.

Kontakta KO - de kan ev hjälpa dig.

Just uppsägning klarade CD över förväntan bra när jag sade upp det. En av deras teleförsäljare ringde och ville pracka på mig nåt mer. Så jag var ovanligt trevlig tillbaka och sade att det var ju jättebra att han ringde just nu när jag vill säga upp abonnemanget, till min förvåning hanterade säljaren det bra.

Det var inte så att du hade 6 månaders bindningstid kvar på abonnemanget i oktober? Ofta är det ju paket där man får box + parabol mot 24 månaders bindning.

• Gilla
Kjol och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.