1 897 läst ·
10 svar
2k läst
10 svar
Se upp: Lurigt elbolag har bytt namn
På konsumentens sida
· 3 420 inlägg
Elbolag med skumma metoder, har startat upp i ny regi.
Du kan läsa artikeln här: Se upp: lurigt elbolag har bytt namn
Du kan läsa artikeln här: Se upp: lurigt elbolag har bytt namn
Svarar aldrig på samtal från okända nummer.
Det ska bli intressant att se hur iOS's nya funktion att besvara alla samtal från nummer som inte finns i kontaktboken genom att fråga uppringaren vem det är och vad deras ärende är innan samtalet släpps fram fungerar. Är det någon som uppgraderat till iOS 26 och har testat funktionen?
Det ska bli intressant att se hur iOS's nya funktion att besvara alla samtal från nummer som inte finns i kontaktboken genom att fråga uppringaren vem det är och vad deras ärende är innan samtalet släpps fram fungerar. Är det någon som uppgraderat till iOS 26 och har testat funktionen?
Ja ett näringsförbud på ägarna hade inte varit helt fel, men krävs ett brott eller konkurs för det. Brukar vara samma typer av personer som fuskar med ekonomin också så man kan ju hoppas på att polisen/skatteverket håller extra koll.
Moderator
· Stockholm
· 56 238 inlägg
Näringsförbud går de runt genom att driva bolaget med bulvaner
Moderator
· Stockholm
· 56 238 inlägg
De ringde till mig idag. Har redan tecknat avtal med annat elbolag i samband med flytt och hon som ringde sa att hon representerade mitt befintliga elbolag. Hon bad om e-mail men blev lite ställd när jag sa att jag redan haft mailkontakt med jämtkraft så jag vet att de redan har den adressen.
Blir straffen för hårda finns ingen mening för kriminella att vara återhållsamma. Kan lika gärna skjuta vittnen etc om du ändå dör om du åker fast. Inte genomtänkt det där du skriver...H HenrikHuslöse skrev:
Nu vänder sig Konsumentombudsmannen till domstol för att få igenom vitet på 400000 då Nordic Best Energy fortsatt med sina tvivelaktiga metoder.
Klicka här för att svara