Bra att ni uppmärksammar detta!

• Gilla
Peter787 och 2 till
  • Laddar…
Svarar aldrig på samtal från okända nummer.

Det ska bli intressant att se hur iOS's nya funktion att besvara alla samtal från nummer som inte finns i kontaktboken genom att fråga uppringaren vem det är och vad deras ärende är innan samtalet släpps fram fungerar. Är det någon som uppgraderat till iOS 26 och har testat funktionen?

• Gilla
TorbjornEd och 2 till
  • Laddar…
Farstatjej90
Systemet är helt trasigt. Varför får skojare fortsätta starta bolag år efter år? Sånt här borde ge fängelse. Då hade det försvunnit direkt.

• Gilla
Noll koll och 13 till
  • Laddar…
Ja ett näringsförbud på ägarna hade inte varit helt fel, men krävs ett brott eller konkurs för det. Brukar vara samma typer av personer som fuskar med ekonomin också så man kan ju hoppas på att polisen/skatteverket håller extra koll.

• Gilla
Noll koll och 1 till
  • Laddar…
Näringsförbud går de runt genom att driva bolaget med bulvaner

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
P Paxman skrev:
Är det någon som uppgraderat till iOS 26 och har testat funktionen?
Såg att den finns, men har inte vågat prova den. Kan tänka mig att det kan bli problem om man nyttjar erbjudande om att bli uppringd istället för att stå i telefonkö.

• Gilla
Paxman
  • Laddar…
De ringde till mig idag. Har redan tecknat avtal med annat elbolag i samband med flytt och hon som ringde sa att hon representerade mitt befintliga elbolag. Hon bad om e-mail men blev lite ställd när jag sa att jag redan haft mailkontakt med jämtkraft så jag vet att de redan har den adressen.

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Systemet är helt trasigt. Varför får skojare fortsätta starta bolag år efter år? Sånt här borde ge fängelse. Då hade det försvunnit direkt.
Det är väl ingen mening att låsa in folk för massa pengar. Skjut dem och skicka pengarna man sparar till Rädda barnen och motsvarande.

Farstatjej90
H HenrikHuslöse skrev:
Det är väl ingen mening att låsa in folk för massa pengar. Skjut dem och skicka pengarna man sparar till Rädda barnen och motsvarande.
Blir straffen för hårda finns ingen mening för kriminella att vara återhållsamma. Kan lika gärna skjuta vittnen etc om du ändå dör om du åker fast. Inte genomtänkt det där du skriver...

Nu vänder sig Konsumentombudsmannen till domstol för att få igenom vitet på 400000 då Nordic Best Energy fortsatt med sina tvivelaktiga metoder.

• Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.