336 läst · 4 svar
336 läst
4 svar
Se skillnad på underlagspapp och ytpapp?
Hej,
Jag har en äldre rulle takpapp (från 80-90 talet) som saknar betäckning så osäker om det är underlagspapp eller ytpapp.
Den är tjockare än en bit underlagspapp jag har liggande, och har en mer svart och grov yta,. Kan man då utgå att det är ytpapp eller var äldre underlagspapp med grövre än den är idag?
Jag har en äldre rulle takpapp (från 80-90 talet) som saknar betäckning så osäker om det är underlagspapp eller ytpapp.
Den är tjockare än en bit underlagspapp jag har liggande, och har en mer svart och grov yta,. Kan man då utgå att det är ytpapp eller var äldre underlagspapp med grövre än den är idag?
Lägger upp en bild under dagen👍
Rullarna har legat i ett förråd hela tiden så tänker de inte åldrats i samma takt.
Behöver bara nån kvadrat eller två att lägga på råsponten över ett mindre skärmtak för ved.
Rullarna har legat i ett förråd hela tiden så tänker de inte åldrats i samma takt.
Behöver bara nån kvadrat eller två att lägga på råsponten över ett mindre skärmtak för ved.
Ja underlagspapp har sandig yta som skyddar den mot slitage vid montage..J jlsys skrev:Hej,
Ytpapp kan ha grövre yta och är tjockare så det låter som ytpapp..
Liknande trådar
-
Skillnad mellan målningsklasser
Färg, Måla & Tapetsera -
Någon som förstår skillnaden mellan LK ArcSense och ArcTune?
Värme allmänt -
Skillnader på Electrolux/AEG tvättmaskinsserier?
Vitvaror -
Servisventiler självdränerande eller inte? Kvalitetsskillnader rent allmänt?
Vatten & Avlopp -
Se skillnad på kakel och klinker
Golv