10 009 läst ·
3 svar
10k läst
3 svar
Schysst vedförvaring?
Håller på att färdigställa vår tomt och till våren måste jag hitta en schysst vedförvaring att ersätta metallhäckarna vi förvarar veden i just nu med. Har ett fristående garage men är lite skeptisk till att förvara veden i anslutning till det (t ex genom att bygga ut ett skärmtak på baksidan) pga. fukten veden drar till sig. Någon som har tips/bilder på en bra lösning? Det gäller bara ett par kubik ved, så det är inget stort vedskjul vi pratar om.
Produkter som diskuteras: "vedförvaring"
Vedförvaring
Vedförvaring kan vara både praktisk och estetisk, och finns i en mängd olika stilar och material. För att hålla veden torr och redo att bränna är det viktigt att förvaringen har god ventilation. Positionering kan också vara avgörande, för
Läs mer
Varsågod...
Jag ville oxå ha något enkelt som inte skulle bli så dyrt och krångligt att bygga.....
Pallarna kan man ju byta ut men de syns ju inte halva året då veden döljer golvet
Köpte 22-95 trall och klöv på längden, fick därmed bra väggar med luftning....
satte 22mm mellan varje liggare, tyckte de vblev snyggast/smidigast
Pär
Jag ville oxå ha något enkelt som inte skulle bli så dyrt och krångligt att bygga.....
Pallarna kan man ju byta ut men de syns ju inte halva året då veden döljer golvet
Köpte 22-95 trall och klöv på längden, fick därmed bra väggar med luftning....
satte 22mm mellan varje liggare, tyckte de vblev snyggast/smidigast
Pär
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden