Byggahus.se
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Allt som matas med 230V ska vara repeaters. De med batteri inte. Dock är jag osäker vad som gäller för Schneiders kameror som matas med 5V. Jag tror inte de agerar repeater.
Nej de gör de ej då de går på Wi-Fi istället för zigbee
 
Walle85
B bakterie skrev:
Någon som vet om wiser strömbrytare fungerar som Zigbee repeater? Jag lyckas inte läsa mig till det. Eller är det underförstått i.o.m. att den är fast ansluten till elnätet?

[länk]
Mina fast anslutna Wiser puckar och brytare funkar som repeaters enligt min Homey.
 
  • Gilla
bakterie
  • Laddar…
Jonas Persson
R Ro36 skrev:
Nej de gör de ej då de går på Wi-Fi istället för zigbee
Bilden skickas via wifi, övrig kommunikation sker vad jag kan förstå via Zigbee.

Edit.
Eller inte, kameran blev inte nåbar när jag stängde av wifi.
 
Redigerat:
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Går i tankarna att köpa temperatur- och luftfuktighet-sensorer. Har den nya Wiser termostaten till golvvärme så jag funderar på att köpa sensorer av samma märke.
Om jag köper gatewayen, kan jag skicka data från den eller hämta? Jag vill t.ex få grafer på temperatur i min egna dashboard. Om det är snmp, syslog, api eller något annat spelar mindre roll.
 
P Phalle skrev:
Går i tankarna att köpa temperatur- och luftfuktighet-sensorer. Har den nya Wiser termostaten till golvvärme så jag funderar på att köpa sensorer av samma märke.
Om jag köper gatewayen, kan jag skicka data från den eller hämta? Jag vill t.ex få grafer på temperatur i min egna dashboard. Om det är snmp, syslog, api eller något annat spelar mindre roll.
Tror inte det nej. Finns inte mer i appen än detta.
 
  • Mobilskärmsbild med temperatur- och luftfuktighetssensorapp, visar 17.5°C och 51% fuktighet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmavbild av väderapp, visar temperaturhistorik, aktuell temperatur 17,5°C, luftfuktighet 51%, datum val.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
karlbrutal
  • Laddar…
Walle85
Tämligen säker på att det inte finns något API eller liknande för att hämta ut data. Jag har flyttat över alla Wiser enheter till Homey, så gissar att jag via Homey kan få ut datan då den loggas. Bör väll gå att få till något liknande via Home Assistant, men inte så insatt i den setupen.
 
Har köpt rullgardin hemma. Tänkte köra med Wiser Jalusibrytare, men behöver ju en tubmotor. Någon som har gjort detta? Rullgardin från Jysk med 26 mm rör.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.