Tjena!

Köpte mig en rörelsevakt som jag tänkte ha till två LED spottar. Kan väl medge att jag inte läste på så mycket mer än att det var ett relä som växlade.... Men nu när jag läser blir man ju lite tveksam.

Kopplade in den för att testa med 1w LED och den lyser hela tiden.
Inget relä som växlar i den(vilket man tycker det borde göra om det är relävariant)

Så frågan är väl mer eller mindre... eller fråga och fråga. Jag gissar att jag har köpt fel men någon kanske kan berätta att jag inte har gjort det eller hur man kan rädda situationen...

http://ledljusdesign.com/sv/produkt...neider-exxact-rorelsevakt-basic-350w-vit.html

Ah, det var det jag trodde.
Då får jag väl suga på det felköpet och köpa rätt.

Måste blivit fel när jag beställde för den du länkade till kände jag igen mer än den andra.
Suck...

En annan skillnad är att den jag länkade till kräver nolla också.

Jo, det såg jag. Men Jag har dagit fram nolla redan då jag trodde det behövdes. Blev väldigt förvånad när det visade sig att det inte var någon plats för nollan....

Kan tillägga att jag köpte rätt och det fungerar galant nu.

snaggletooth skrev:
Minsta belastning är ju 40W, den ska dessutom vara resistiv (vilket i praktiken betyder vanligt glödljus), så troligtvis har den elektronisk utgång, så ja, du har köpt fel grejor.
Den här ska du ha istället [länk]

Funkar den alltså med valfri led-belysning? Tänker mig en plafond på 12 eller 20 W med led.

Ja, den funkar med alla typer av last

Ja, det är en relästyrd sensor så där kan du koppla in precis vad du vill :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.