Hej! såg denna varning i instruktionerna på min inbyggnads mikro och i min inbyggnads ugn

Varningsinstruktioner från bruksanvisning som uppmanar att elektriska apparater måste kunna kopplas från elnätet och vara jordade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Då är frågan. Visst ska det ändå gå alldeles utmärkt att koppla in dom i 2 stycken egna Schneider Exxact Anslutningsdosa så som i länken?

https://www.elbutik.se/product.html/exxact-anslutningdosa--vit?category_id=15230

Om du kan stänga av de via en brytare är det okej, eftersom du gör en fast installation och skruvar fast kablarna istället för stickpropp. Varför inte bara bara sätta ett vanligt uttag och ha stickpropp? (y)

men uttagen hamnar ju hursomhelst bakom apparaterna så man måste montera loss ugnen/mikron för att komma åt den. är ju skruvat fast i stommen

B bighenk skrev:
Visst ska det ändå gå alldeles utmärkt att koppla in dom i 2 stycken egna Schneider Exxact Anslutningsdosa så som i länken?
Det går bra, inga problem. "Brytaren" har du i elcentralen.

B bighenk skrev:
men uttagen hamnar ju hursomhelst bakom apparaterna så man måste montera loss ugnen/mikron för att komma åt den. är ju skruvat fast i stommen
Det är en anledning till varför jag hade satt envägsuttag och anslutit med en stickpropp.
Annars får du ha en anslutningskabel på ca 2 m för att kunna lyfta ut ugnen, ställa den på golvet och sen koppla loss den.
Så glöm anslutningsdosor

• Gilla
Müssli
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.