55 977 läst ·
55 svar
56k läst
55 svar
Scheppach. Fågel eller fisk?
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Förvisso offtopic, beklagar, men vad är isåfall "Keyang" ?
- Som finns till försäljning på toolnations webbsida.... - Tusan att man kan klicka sig bort från ämnet så snabbt...
http://www.toolnation.nl/accu-machines-1/dd1441l-accu-boorschroefmachine-14-4v-3-0ah-li-ion.html
- Nej, jag är inte intresserad av att köpa någon...bara nyfiken.
- Som finns till försäljning på toolnations webbsida.... - Tusan att man kan klicka sig bort från ämnet så snabbt...
http://www.toolnation.nl/accu-machines-1/dd1441l-accu-boorschroefmachine-14-4v-3-0ah-li-ion.html
- Nej, jag är inte intresserad av att köpa någon...bara nyfiken.
Spännande märke, kanske något inhemskt holländskt? Billig var den iaf inte.
Edit: "Keyang new in Europe A quality brand with over 30 years experience and manufacturer of other brands, which we can not mention"
Edit: "Keyang new in Europe A quality brand with over 30 years experience and manufacturer of other brands, which we can not mention"
Redigerat:
Väldigt lika flex i färgsättningen.
Nej vad alla en skriver! Scheppach är mycket bra och ergonomiska verktyg!Totem skrev:
Såg ett fabrikat som jag aldrig har hört talas om tidigare. Scheppach. Hur är kvalitén på dessa verktyg? Är det i nivå med Cocraft eller är det skapliga prylar.
Måste kolla med er på forumet vad det är för något. (Innan jag hade bekantat mig med Festool, så trodde jag att det var något skräp som hade döpts efter onkel Fester...![]()
Har själv använt detta märke i många år nu.
Har bland annat deras första bänk såg som aldrig sviktat! Även deras deras stora keramik kap använd både privat och proff i större arbeten. Bara rätt skiva så är det som att såga i smör även på tjock marmor.
Nu sist inhandlades deras motorsåg csp 41 testad i dag 26.03.17 och jisses sicken sågdjävel. Det kompet den innehar kommer inte ens Huskvarna i närheten av!!
Startade nu ny på tredje draget men glöm tekniken att svinga sågen vid start.
Nix golvstart med fot på handtaget.
Kickade igång och provsågat och finns hur mycket kraft som helst så man får verkligen hålla i denna hyper ilskna tingest!
Så vad gäller motorsåg varför betala ett antal tusen mer bara för att det står ett poppmärke på sågen av typ Huskvarna eller steele???
Nix kommer även i fortsättningen köpa produkter av Scheppach.
Tysktilverkad kvalitet precis som BMW och Mercedes.
Eftersom du svarar på ett tolv år gammalt inlägg, så gissar jag att du lever i det förgångna även när du bedömer Scheppachs kvalitet. Som andra redan skrivit så fanns det kvalitet en gång i tiden och då främst på större maskiner. Nu är de allra flesta saker de säljer tyvärr samma kinaelände som många andra säljer under diverse namn. Det finns undantag, men om man inte har tid, ork och kunskap att forska närmare så blir man nog oftast besviken om man vill ha hög kvalitet.
Och isåfall var befinner du då i fallet??Hep skrev:
Eftersom du svarar på ett tolv år gammalt inlägg, så gissar jag att du lever i det förgångna även när du bedömer Scheppachs kvalitet. Som andra redan skrivit så fanns det kvalitet en gång i tiden och då främst på större maskiner. Nu är de allra flesta saker de säljer tyvärr samma kinaelände som många andra säljer under diverse namn. Det finns undantag, men om man inte har tid, ork och kunskap att forska närmare så blir man nog oftast besviken om man vill ha hög kvalitet.
Förmodligen är du ett prylbög som enbart identifierar dig med sk poppmärken och ej provat något annat!
Är så att Sepach är ett tysktillverkat märke som står för kvalitet ännu i dag. Deras produkter tillverkas helt i Ichen i Tyskland vilket borgar för just kvalitet!!!!!
Men vist du dissar det då då kan vi lika gärna dissa typ BMW och Audi med då som skit kvalitet. Lovar du kör säkert Skoda själv nöt
Verktygstokig
· Halland
· 8 316 inlägg
Ge dig. Scheppach har inte haft kvalitet på grejerna de senaste 10 åren.J Jackman50 skrev:Och isåfall var befinner du då i fallet??
Förmodligen är du ett prylbög som enbart identifierar dig med sk poppmärken och ej provat något annat!
Är så att Sepach är ett tysktillverkat märke som står för kvalitet ännu i dag. Deras produkter tillverkas helt i Ichen i Tyskland vilket borgar för just kvalitet!!!!!
Men vist du dissar det då då kan vi lika gärna dissa typ BMW och Audi med då som skit kvalitet. Lovar du kör säkert Skoda själv nöt
Slappna av lite med personangreppen, så kan vi diskutera om du vill.J Jackman50 skrev:Och isåfall var befinner du då i fallet??
Ja, det är ett tyskt företag som har viss verksamhet kvar, men varför just de skulle lyckas behållia all tillverkning där, trots att de ligger i det lägre prissegmentet tycker jag verkar lite skumt. Tycker inte du? Jag vet av egen erfarenhet att det mesta är kinaprylar och en enkel googling ger svaret att de låter tillverka nästan allt i Kina. Om man inte litar på det kan man ställa sig frågan varför Scheppach väljer att använda identiska delar som t ex Ryobi i sina maskiner, fast med en blå färg.
Eller så fortsätter du köpa superproffskvalitet till Julapriser och är nöjd, men du får då vara beredd på mothugg om du försöker pracka på andra att prylarna är tyska.
@Jackman50
Ett enkelt sätt att ta tempen på Scheppach avseende kvalitet är att se var man kan köpa deras produkter någonstans; det verkar vara hos varierande lågprislador uteslutande. Ser dem inte ingå i sortimentet hos någon seriös yrkesleverantör öht. Kan ha fel men….
Har varit i ett antal professionella snickerier de senaste tio åren och aldrig sett en Scheppach-maskin någonstans.
Några (få) Scheppach-grunkor har gjort en kort sejour genom min verkstad. Den enda jag har kvar är en diskslip med 300 mm diameter — den vibrerar så den får annat att skaka av bänken den står på men eftersom jag har investeringsbehov i annat som kräver bättre uppförande får den leva vidare. Inte för att den är så bra utan för att den går att slipa på. Men jag gillar den inte.
Att sladda in här i en avsomnad tråd och hissa ett mediokert märke utifrån att det är ”tyskt” (kan ju vara så att det monteras i tyskland…) och jämföra det med bilmärken som BMW — som f ö verkar ha lite problem just nu — och Mercedes byggandes resonemanget på att allt tyskt är bra/kvalitet är ju en smula halsbrytande.
Kombinerar man det med att omgående bli oförskämd mot de som kommer med motargument; ja, då blir det ju lite svårt att få vänner här och inte minst att få gehör för sina argument.
Att hävda att Scheppach håller en tillräckligt god kvalitet för professionella känns konstigt.
I mina ögon är deras produkter bristfälliga avseende konstruktion, kvalitet, precision och livslängd.
Nyckelbegrepp som spelar roll för de flesta yrkesmän och yrkeskvinnor.
//Ronnie
Ett enkelt sätt att ta tempen på Scheppach avseende kvalitet är att se var man kan köpa deras produkter någonstans; det verkar vara hos varierande lågprislador uteslutande. Ser dem inte ingå i sortimentet hos någon seriös yrkesleverantör öht. Kan ha fel men….
Har varit i ett antal professionella snickerier de senaste tio åren och aldrig sett en Scheppach-maskin någonstans.
Några (få) Scheppach-grunkor har gjort en kort sejour genom min verkstad. Den enda jag har kvar är en diskslip med 300 mm diameter — den vibrerar så den får annat att skaka av bänken den står på men eftersom jag har investeringsbehov i annat som kräver bättre uppförande får den leva vidare. Inte för att den är så bra utan för att den går att slipa på. Men jag gillar den inte.
Att sladda in här i en avsomnad tråd och hissa ett mediokert märke utifrån att det är ”tyskt” (kan ju vara så att det monteras i tyskland…) och jämföra det med bilmärken som BMW — som f ö verkar ha lite problem just nu — och Mercedes byggandes resonemanget på att allt tyskt är bra/kvalitet är ju en smula halsbrytande.
Kombinerar man det med att omgående bli oförskämd mot de som kommer med motargument; ja, då blir det ju lite svårt att få vänner här och inte minst att få gehör för sina argument.
Att hävda att Scheppach håller en tillräckligt god kvalitet för professionella känns konstigt.
I mina ögon är deras produkter bristfälliga avseende konstruktion, kvalitet, precision och livslängd.
Nyckelbegrepp som spelar roll för de flesta yrkesmän och yrkeskvinnor.
//Ronnie