Hej!

Håller på att bygga ett parhus och kikar på avloppsanläggningen.

2 lägenheter med två badrum/lgh och tvättstuga i respektive lägenhet på bottenplan.

Lite osäker på om luftningen funkar (de två streck som sticker rakt upp från andra våning)

Kommentarer och synpunkter? Avlopp översikt.png Avlopp översikt mellanbjälklag.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har du som krav att det ska vara två matningar?

nimhed skrev:
Har du som krav att det ska vara två matningar?
Antar att du menar stammen ut? Det är separata serviser då delarna ska säljas (separata fastigheter). Huvudsakliga anledningen är iofs att ha separata system för att undvika problem i framtiden som ett delat system kan innebära fasighetsägare emellan.

Ok
Jag tycker kanske att det ser lite onödigt krångligt ut (jag är bara amatör)

Jag har gått med avloppet direkt upp till andra våningen, och gjort avstick till undervångingen.

Har du planerat för luftning på andraplan?

nimhed skrev:
Ok
Jag tycker kanske att det ser lite onödigt krångligt ut (jag är bara amatör)

Jag har gått med avloppet direkt upp till andra våningen, och gjort avstick till undervångingen.

Har du planerat för luftning på andraplan?
Krångligt, jo visst. Det är ju både mellanbjälklag och väggar att ta hänsyn till. Sen vill jag inte dra en "avloppslåda" mitt i garaget utan jag drar tillbaka stammen mellan våningsplanen till ett hörn i garaget (garaget är det stora rummet mellan lägenheterna).
Ja luftningen är ju det jag funderade på bland annat, läste du inte första inlägget? ;-)

headlineer skrev:
Krångligt, jo visst. Det är ju både mellanbjälklag och väggar att ta hänsyn till. Sen vill jag inte dra en "avloppslåda" mitt i garaget utan jag drar tillbaka stammen mellan våningsplanen till ett hörn i garaget (garaget är det stora rummet mellan lägenheterna).
Ja luftningen är ju det jag funderade på bland annat, läste du inte första inlägget? ;-)
Läste nog både texten och bilden lite slarvigt. Ser nu att det inte alls ser ut som jag först trodde :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.