💩

Ossian K Olsson
Jag tar på mig det här! Har ett bundet 2-årigt lån som går ut 1 april så det är väl klart att nu kommer det börja höjas!

Ber om ursäkt!

• Gilla
  • Haha
  • Ledsen
Appendix och 11 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Jag tar på mig det här! Har ett bundet 2-årigt lån som går ut 1 april så det är väl klart att nu kommer det börja höjas!

Ber om ursäkt!
Jag band precis på 3 år till 3,31%, så jag har dragit mitt strå till stacken för sänkta räntor ... 😂

• Haha
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Blev bundet i fredags, men bara smålån, på 1år 3,2% respektive 2 år 3,3%, hade rörligt tidigare och amorterar inget längre (inte SBAB).

K
Prutade till oss 2,79 på 3 år i januari. Med facit i hand skulle man kanske legat på för längre bindningstid

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
N
Bra att de även höjer räntan på sparande.

• Gilla
Sofia33
  • Laddar…
Det är skönt att banken drar automatiskt så att man slipper påminnas om hur mycket man betalar.

Det är förvånande att inte ränteuppgången påverkat bostadspriserna mer än de gjort.

Ossian K Olsson
J Jaggatagga skrev:
Det är skönt att banken drar automatiskt så att man slipper påminnas om hur mycket man betalar.

Det är förvånande att inte ränteuppgången påverkat bostadspriserna mer än de gjort.
Det man ska tänka på är att pengar har förlorat ca 20% i värde senaste åren men huspriserna har legat still. Med andra ord kan man säga att det varit en 20%-ig nergång. Det är ju den ”dolda” nergången få vill prata om.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Vaför ligger SBAB i framkant när det gäller höjningar? Har de glömt varför de kom till från början?

• Gilla
nissebrun och 2 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Vaför ligger SBAB i framkant när det gäller höjningar? Har de glömt varför de kom till från början?
SBAB är snabb på att höja boräntan och sänka sparränta direkt men när det är dags för sänkning av boräntan dröjer det länge och sen blir fet extremt lite sänkning😞

Tokslut Tokslut skrev:
De fick ändrade direktiv 2014 och skulle bli en vanlig bank för att inte konkurrera med storbankerna. Nu tar man ett steg till för att ta bort SBABs möjlighet att pressa storbankerna.

https://www.etc.se/inrikes/finansministern-oeppnar-foer-att-saelja-sbab

Vissa partier vill att SBAB ska vara drivande för låga boräntor genom att ta ut en rimlig (liten) vinst

• Wow
Tokslut
  • Laddar…
Ja bolånekarusellen har tagit slut nu.

Det var glada tider då man kunde låna för 1% ränta.

Blir spännande se hur priserna stabiliseras med 3-4,5% ränta...

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.