Hej
Fick en zaptec go 2 installerad igår.
Elektrikern och jag började ladda vår elbil dvs han hjälpte mig då jag är ovan. Den var på ca 65% och jag har ställt in den på max 80%. Efter någon timme var det klart.
Men samtidigt som det var klart kom notiser om felmeddelande.
Elektrikern hade tyvärr åkt och kunde inte remote lista ut vad som var felet.
Är det någon här som kan komma på vad det kan vara för fel?
Nu lyser den rött och visar bara på en felkod i displayen. Appen visar också på ett felmeddelande. Igår visade både laddbox och app fler (tre tror jag) olika fel. Jag tycker inte dagens stämmer överens med något av de som visades igår.
Redan igår testade vi att starta om laddboxen via appen (osäker om det hade någon effekt alls). Vi testade även att bryta de tre automatiskt samman hängande säkringarna till laddboxen (kallas väl dvärgsäkringar).
Mvh
Fredrik
Elektrikern och jag började ladda vår elbil dvs han hjälpte mig då jag är ovan. Den var på ca 65% och jag har ställt in den på max 80%. Efter någon timme var det klart.
Nu lyser den rött och visar bara på en felkod i displayen. Appen visar också på ett felmeddelande. Igår visade både laddbox och app fler (tre tror jag) olika fel. Jag tycker inte dagens stämmer överens med något av de som visades igår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redan igår testade vi att starta om laddboxen via appen (osäker om det hade någon effekt alls). Vi testade även att bryta de tre automatiskt samman hängande säkringarna till laddboxen (kallas väl dvärgsäkringar).
Mvh
Fredrik
Om du brutit strömmen och det ändå inte fungerar gissar jag att elektrikern gjort något fel, eventuellt med lastbalanseringen. Om den är trådlös... Kan du ju prova att även starta om den.F fredand44 skrev:Hej
[bild]
[bild]
Mvh
Fredrik
Efter några dagar slutade laddboxen lysa rött och gick över till vitt. Nu har vi provat ladda och det gick bra. Så förmodligen lyckades supporten lösa problemet remote. Optimalt hade varit att de hojtat till att "nu har vi gjort det här och det här, nu ska det lira" .
Mvh
Fredrik
Mvh
Fredrik
Klicka här för att svara