Ska inom kort börja förhandla bolån och SBAB ligger bra till, men självklart villman ha deras flyttrabatt också. Måste man flytta ett lån dit för att få den elller har någon lyckats få den ändå? Känns så onödigt att teckna hos en annan bank för att flytta det direkt? Känns ju nästan lite fullt gjort, trots att jag avskyr banker ;)

Jag kan ju tipsa att om du är medlem i vissa fackföreningar ex. Sveriges Ingenjörer (tror det gäller alla akademikerfacken) så ger Danske bank 0,7% ränterabatt, utan förhandling, som gäller tills vidare. Dagsräntan där tror jag ligger på 1,32% på rörligt.

• Gilla
Nagra
  • Laddar…
fediwu skrev:
Ska inom kort börja förhandla bolån och SBAB ligger bra till, men självklart villman ha deras flyttrabatt också. Måste man flytta ett lån dit för att få den elller har någon lyckats få den ändå? Känns så onödigt att teckna hos en annan bank för att flytta det direkt? Känns ju nästan lite fullt gjort, trots att jag avskyr banker ;)
Verkar vara lite trassligt att få SBAB:s flyttrabatt. Den gäller endast om du har ett befintligt lån i en annan bank som du flyttar till SBAB. Själva flyttade vi i somras och bytte i samband med detta bank från SEB till SBAB men trots att jag försökte få flyttrabatten var det tvärstopp. Tjänstemännen verkar inte ha något mandat utan det är deras datasystem som styr vad som går att göra så har du SBAB idag måste du nog byta bort de och sedan byta tillbaka.

Var ser ni att SBAB erbjuder en flyttrabatt? Jag hittar inget sådant på deras hemsida i alla fall.

Okej tack...det var ju rätt tydligt :)
Jag fick ingen rabatt när jag provade men det kanske beror på att lånet var för litet :confused: :confused:

Flyttrabatten är 0,25 procentenheter om man är två som tecknar bolånet och 0,15 om man är en. Jag ringde SBAB häromdagen och frågade vad de menade med "upp till" 0,25 procentenheter i flyttrabatt. Jag frågade däremot inte om det fanns något krav på att man skulle låna ett visst belopp. Däremot sa att man inte kan flytta en del av lånet, bara hela. Flyttrabatten gäller i 12 månader, sedan får man flytta vidare. 😀

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.