Är det någon som vet vart han har tagit vägen ????

Hejsan

Kan ju vara så men han kommer nog tillbaka

Mikael_L
Hoppas det.
Jag lärde mig mycket av sawsaw, som inte bara alltid svarade kort, utan ofta la till lite extra text så man fick ett hum om varför vissa saker ska vara som dom ska.
Ja det var tråkigt helt enkelt.

I den tråden där han lessnade, men även i några andra trådar, kritiserades det att en del så snabbt skrev "kontakta en elektriker" eller "det där ska du inte hålla på pula med själv" osv. Dom som hade kritik mot sådana svar måste antagligen hysa en åsikt att inget med elen kan vara så svårt att man måste ha hjälp av någon som kan/är utbildad.

Jag har tänkt att på byggteknikdelen av forumet, i rätt många trådar där någon undrar hur man bygger om takstolar, vill ta bort väggar, ordna med avväxlingar osv, så svarar någon att "du bör kontakta en byggingenjör".
Och tänk, där är det aldrig nån som irriterat kastar ut att man bara försöker försvara ett hantverkarskrå eller liknande infekterade inlägg.

Skillnaden är att här förstår verkligen de flesta att dom inget begriper, och likheten är att i båda fallen kan det leda till livsfara.

Nåja, nu skrev jag av mig lite tankar som jag egentligen velat skriva i denna tråd:
http://www.byggahus.se/forum/el/634...lla-experter-pa-detta-forum-2.html#post431903
Men den hade ju stängts.

Jag har ingen avsikt att röra upp en likadan diskussion igen, jag tror att det mesta redan sagts. Men jag kan hoppas att sawsaw läser... ;)

Han är tillbaka under namnet Sawsaw (med stort S)!

Välkommen tillbaka!

Jävlar! Har jag stavat fel?

Tycker jag inte :)

Välkommen tillbaka

Kan bara säga att forumet är beroendframkallande och att Sawsaw har fått ett återfall i sitt beroende.

Prototypen, försöker sluta

Men bara en enkel fråga Sawsaw, varför bara 6 ampere?

Mikael_L
prototypen skrev:
Men bara en enkel fråga Sawsaw, varför bara 6 ampere?
Jag har också funderat på det... :rolleyes:

Men jag tror Sawsaw tänker säkra upp när det börjar bli lite hett ! :D :D

Det är en lamputtagsgrupp! :D

Mikael_L
Lysande !! :D

Tack för upplysningen

Prototypen

Såg precis ett nick som såg bekant ut. Välkommen tillbaka Sawsaw. Kunde du inte hålla dig borta från kakburken eller är du bara här så länge strejken varar?

Strejka? Jag? Jag har tvingats strejka 1 gång i livet och det var 1 gång för mycket! :mad: Aldrig mer om det inte är för någon riktigt allvarlig sak. Det där får kollektivet hålla på med själva!

Vi får se hur länge jag stannar denna gång! :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.