7 909 läst ·
4 svar
8k läst
4 svar
sätta utedel till luftvärmepump i förråd?!
Som topic lyder, vad skulle hända om jag placerade utedelen i ett förråd som endast har frostvakt som värmning vintertid. Poängen som jag ser det är att jag skulle bli av med eventuellt oljud samt att temperaturen där aggregatet hämtar luften aldrig skulle sjunka under +5. Förrådet är c.a 10.m2.
Vad har jag missat i mitt "snillrika" tänk? Är det här en bra idé?
Vad har jag missat i mitt "snillrika" tänk? Är det här en bra idé?
Det du har missat är att värmepumpen kommer sno massor av energi från förrådet så din lilla frostvakt kommer ständigt (ofta) att gå med max effekt för att hänga med.Robert63 skrev:Som topic lyder, vad skulle hända om jag placerade utedelen i ett förråd som endast har frostvakt som värmning vintertid. Poängen som jag ser det är att jag skulle bli av med eventuellt oljud samt att temperaturen där aggregatet hämtar luften aldrig skulle sjunka under +5. Förrådet är c.a 10.m2.
Vad har jag missat i mitt "snillrika" tänk? Är det här en bra idé?
Klicka här för att svara