18 433 läst ·
40 svar
18k läst
40 svar
Sätta upp skylt om parkeringsförbud
Medlem
· Blekinge
· 12 232 inlägg
Jag har faktiskt lyckats 2 gånger i år att avvisa parkeringsböter som Det stora vaktbolaget försökte pracka på mig. Båda gånger felaktigt och dom ville driva det till Tingsrätt. Eftersom den gula kontrolavgiften dom sätter på ruten är formellt en faktura, kan deras agerande klassas som fakturabedrägeri.
Förstår inte riktigt vad du vill ha sagt. Du har fått dina ärende prövade och fått rätt ? Bra! För det är precis din rätt att göra det. Men tro det eller ej dom flesta böter som sätts på bilar är korrektT Thomas_Blekinge skrev:Jag har faktiskt lyckats 2 gånger i år att avvisa parkeringsböter som Det stora vaktbolaget försökte pracka på mig. Båda gånger felaktigt och dom ville driva det till Tingsrätt. Eftersom den gula kontrolavgiften dom sätter på ruten är formellt en faktura, kan deras agerande klassas som fakturabedrägeri.
skolan borde ju kunna medela päronen med dom där kontakt grupperna dom har idag vet inte riktigt vad det heterA Arne999 skrev:Jag har ett litet problem på min gård. på "baksidan" har jag en grusplan för min verksamhet som börjar bli populär att använda av folk som dels uppenbart parkerar (ställer bilen för att gå en promenad i skogen typ). Detta kostar mig 1000-tals kronor varje år i strul med leveranser och kunder som kommer (eller snarare inte kommer) för att det är bilar ivägen
Det har även blivit populärt av folk att hämta sina barn efter en närliggande (100m bort) aktivitet varje vecka (oklart om det räknas som parkering men bilarna är ivägen...). Dom gångerna vi säger till så bemöts man inte av någon förståelse alls.... Dom ska ju "bara" hämta och åker snart...
jag har idag ingen skylt om att man inte får parkera så om jag förstår rätt så har dom tyvärr rätt att stå så länge dom inte "står ivägen". Detta är ju en definitionsfråga men i min mening är dom ju alltid ivägen....
För att få bukt med detta så klurar jag på att sätta en parkeringsförbudsskylt. Då råder det ju iaf inget tvivel om att man inte får parkera.
Läste detta
"På privat mark är det fritt fram att sätta upp trafik- och parkeringsskyltar, men om man vill sätta upp skyltar på allmän mark måste man först ansöka om tillstånd från polisen."
Så jag gissar att jag får sätta upp en skylt ? Sedan är ju frågan hur man på bästa sätt sätter upp skylten så den "gäller"
man har ju rätt att ge en p-bot om parkeringsförbudet "tydligt framgår genom skyltning" (3 § avgiftslagen).
även detta blir ju lite luddigt. Kan man anlita någon för att sätta upp en skylt så det blir korrekt ?
M maria01 skrev:jag har för mig sverige har väldigt dåliga lagar runt .
Inte omöjligt att få bil bortfoslad, det hjälpte polisen till med efter 3 h . Då någon blockerat min utfart .
De ringde bärgare och så var , snart frittfram att köra ut . Gubben som ägde bilen kom precis när jag åkte till jobbet och hans bil åkte i samma veva .
Vänd på det. Skriv parkering 1000kr i timmen. Gratis för leveranser och kunder.
Då är det en tjänst du säljer. Skicka faktura till dom som ställer sig där, men kanske inte ta för givet att du får betalt.
Men sannolikt kommer dom inte tillbaka samt att det blir en snackis som sprider sig.
Då är det en tjänst du säljer. Skicka faktura till dom som ställer sig där, men kanske inte ta för givet att du får betalt.
Men sannolikt kommer dom inte tillbaka samt att det blir en snackis som sprider sig.
Varför låta asgamar som parkeringsbolag möjlighet att tjäna pengar överhuvudtaget. Sätt upp korrekta skyltar så du vet att du har på fötterna legalt och blir en transport hindrad så tar du ut avgiften. I övrigt, parkera rätt.C cotillion skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden