13 606 läst ·
87 svar
14k läst
87 svar
Sätta tvättmaskin för flerbostadshus i villa?
Två miele blir lite dyrare tror jag? De verkar sälja konsumentmaskiner för över 20'. Sen har jag hört att Miele inte är lika bra idag som de har varit tidigare. Men man kan absolut hitta två maskiner av vanligt märke i den exklusivare nivån för samma pengar. Jag är bara så himla trött på displayer, funktioner och lucklås. Man kan aldrig beskriva nog hur mycket jag hatar lucklåset...K Kane skrev:
Men kapacitet vore bra, har kört tvättmaskinen nonstop hela helgen, och i morse kom sonen ner med en proppfull tvättkorg av större modell. Verkar bli minst tre maskiner idag. Tur att jag jobbar hemifrån och hinner vakta maskinen... Det tar ju ca 8-9 timmar effektiv (passnings)tid att få igenom den tvätten (barnen brukar få extrasköljning).
Jag har en kombi tvätt/tork en tvättmaskin en torktumlare och ska in med ett torkskåp.......
Men två tvättmaskiner underlättar väldigt och tittar man i fastighetstvättstugor är det få som inte har minst två tvättmaskiner
Men två tvättmaskiner underlättar väldigt och tittar man i fastighetstvättstugor är det få som inte har minst två tvättmaskiner
Att kombinera med en kombi är en väldigt intressant idé faktiskt. Eller så kör man helt och hållet dubbel uppsättning... Då står man inte utan ifall en enhet går sönder heller.T Taxture skrev:
Apropå plats:
Tvättstugan är av långsmal modell med alla maskiner och skåp och grovvask längs ena väggen. Platsen för uppställning där är ca 5 st enheter som är 60 cm breda. En av dessa platser tas upp av varmvattenberedaren. Bifogar en fulskiss gjord i paint. Ej skalenligt, men på ett ungefär. Vi ska som sagt göra om alla ytskikt och byta elcentral. Jag tänker att golvbrunnen skulle kunna flyttas på, ev. också varmvattenberedaren (vet inte vad det skulle kosta, vattenmätaren sitter där också).
Tvättstugan är av långsmal modell med alla maskiner och skåp och grovvask längs ena väggen. Platsen för uppställning där är ca 5 st enheter som är 60 cm breda. En av dessa platser tas upp av varmvattenberedaren. Bifogar en fulskiss gjord i paint. Ej skalenligt, men på ett ungefär. Vi ska som sagt göra om alla ytskikt och byta elcentral. Jag tänker att golvbrunnen skulle kunna flyttas på, ev. också varmvattenberedaren (vet inte vad det skulle kosta, vattenmätaren sitter där också).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
S Sackaros skrev:Apropå plats:
Tvättstugan är av långsmal modell med alla maskiner och skåp och grovvask längs ena väggen. Platsen för uppställning där är ca 5 st enheter som är 60 cm breda. En av dessa platser tas upp av varmvattenberedaren. Bifogar en fulskiss gjord i paint. Ej skalenligt, men på ett ungefär. Vi ska som sagt göra om alla ytskikt och byta elcentral. Jag tänker att golvbrunnen skulle kunna flyttas på, ev. också varmvattenberedaren (vet inte vad det skulle kosta, vattenmätaren sitter där också). [bild]
Tvättpelare kan vara ett alternativ för 2/3 maskiner.
Köp en/två Miele med Quick power wash. 49min på en maskin. Klockrent om man tycker att dagens långa programtider är ett problem. https://m.miele.se/konsument/produktdetalj-1995.htm?mat=11387140&name=WCD330_WCS_PWash&8kg&mat=11387140&name=WCD330_WCS_PWash&8kg#referrer=
OBS! Kräver ett stabilt underlag då trumman snurrar snabbt även vid tvätt
OBS! Kräver ett stabilt underlag då trumman snurrar snabbt även vid tvätt