K Kane skrev:
Hade hellre köpt 2 st Mielemaskiner om det är kapacitet man är ute efter. Smidigt att kunna köra olika program parallellt.
Två miele blir lite dyrare tror jag? De verkar sälja konsumentmaskiner för över 20'. Sen har jag hört att Miele inte är lika bra idag som de har varit tidigare. Men man kan absolut hitta två maskiner av vanligt märke i den exklusivare nivån för samma pengar. Jag är bara så himla trött på displayer, funktioner och lucklås. Man kan aldrig beskriva nog hur mycket jag hatar lucklåset...

Men kapacitet vore bra, har kört tvättmaskinen nonstop hela helgen, och i morse kom sonen ner med en proppfull tvättkorg av större modell. Verkar bli minst tre maskiner idag. Tur att jag jobbar hemifrån och hinner vakta maskinen... Det tar ju ca 8-9 timmar effektiv (passnings)tid att få igenom den tvätten (barnen brukar få extrasköljning).

Möjlighet att få plats med 2 tvättmaskiner?

vi har två tvättmaskiner och en torktumlare. Riktigt bra.

A A.G skrev:
Möjlighet att få plats med 2 tvättmaskiner?

vi har två tvättmaskiner och en torktumlare. Riktigt bra.
Det mesta går nog att lösa eftersom vi ska göra om allt. Prioriteringsfråga antar jag med hur många skåp vi ska ha. Hade ni hellre haft en tumlare till också?

Jag har en kombi tvätt/tork en tvättmaskin en torktumlare och ska in med ett torkskåp.......
Men två tvättmaskiner underlättar väldigt och tittar man i fastighetstvättstugor är det få som inte har minst två tvättmaskiner

T Taxture skrev:
Jag har en kombi tvätt/tork en tvättmaskin en torktumlare och ska in med ett torkskåp.......
Men två tvättmaskiner underlättar väldigt och tittar man i fastighetstvättstugor är det få som inte har minst två tvättmaskiner
Att kombinera med en kombi är en väldigt intressant idé faktiskt. Eller så kör man helt och hållet dubbel uppsättning... Då står man inte utan ifall en enhet går sönder heller.

• Gilla
Alti
  • Laddar…
S Sackaros skrev:
Det mesta går nog att lösa eftersom vi ska göra om allt. Prioriteringsfråga antar jag med hur många skåp vi ska ha. Hade ni hellre haft en tumlare till också?
vi klara oss med en torktumlare. Den tar 9 kg.

våra tvättmaskiner tar 8 kg var. två tvättmaskiner är nästan ett måste.

Köpte en beg renoverad 365H för ca 15000

Kör avloppet ner i golvbrunn och har den inte bultad
Funkar bra

• Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Apropå plats:

Tvättstugan är av långsmal modell med alla maskiner och skåp och grovvask längs ena väggen. Platsen för uppställning där är ca 5 st enheter som är 60 cm breda. En av dessa platser tas upp av varmvattenberedaren. Bifogar en fulskiss gjord i paint. Ej skalenligt, men på ett ungefär. Vi ska som sagt göra om alla ytskikt och byta elcentral. Jag tänker att golvbrunnen skulle kunna flyttas på, ev. också varmvattenberedaren (vet inte vad det skulle kosta, vattenmätaren sitter där också). Schematisk ritning av en tvättstuga med elcentral, vask, golvbrunn och varmvattenberedare längs en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

S Sackaros skrev:
Apropå plats:

Tvättstugan är av långsmal modell med alla maskiner och skåp och grovvask längs ena väggen. Platsen för uppställning där är ca 5 st enheter som är 60 cm breda. En av dessa platser tas upp av varmvattenberedaren. Bifogar en fulskiss gjord i paint. Ej skalenligt, men på ett ungefär. Vi ska som sagt göra om alla ytskikt och byta elcentral. Jag tänker att golvbrunnen skulle kunna flyttas på, ev. också varmvattenberedaren (vet inte vad det skulle kosta, vattenmätaren sitter där också). [bild]

Tvättpelare kan vara ett alternativ för 2/3 maskiner.

P
S Sackaros skrev:
Tittar lite på denna: [länk]

Ganska dyrt, men jag tänker att det kanske blir den sista maskinen man köper?
Nej Nej Nej
Gorenje tillverkar dessa med kinesiska komponenter, allt går sönder hela tiden efter 1 års garanti så blir det dyrt

• Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Nej Nej Nej
Gorenje tillverkar dessa med kinesiska komponenter, allt går sönder hela tiden efter 1 års garanti så blir det dyrt
Oj, tack för varningen. Ska absolut inte kolla mer på den.

P
kolla på wascator
den korta tvättiden gör att det blir hög produktivitet

• Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Åsa Lund
Första siffran på wascator är modellserie/generation.
Sista två är kapacitet
365 är tredje generationen, 6,5 kg
455 är fjärde generationen, 5,5 kg

I vår tvättstuga är det torkkapaciteten som är begränsande. Två tvättmaskiner är väl bra, men hur torkar man det effektivt? Även med en snabbrvättande Wascator måste torkningen hänga med

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.