Då säljaren i butiken inte kunde svara på min fråga hoppas jag att det finns någon plattsättare eller annan kunnig här som kan svara.

Vi ska renovera köket och vill ha stavmosaik på väggen, ca 40-50 cm över bänkskivan ska det vara kakel och det ska vara stavmosaik där stavarna är olika höjd på, se bild om den kommer med i inlägget. Stavmosaik verkar oftast komma i ark på 30x30 cm, jag har också sett 30x64 cm som den på bilden. Frågan är om man köper 30x30 ark, kan man kapa en sån på hälften och använda ovanpå en fullhög rad så att det blir 45 cm eller går det inte när stavarna är olika?

Det är ju inte direkt billigt kakel så vi vill givetvis ha så lite spill som möjligt.


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Om dom 2 arkdelarna blir lika funkar de ju... så de är ju stavmänstret som avgör de :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.