Självbyggare
· Stockholm
· 2 705 inlägg
Jag skulle skruva fast en regel uppe och nere och jacka ur för stolparna sedan fästa den i befintlig stolpe/ram med säg 4 skruvar per regel (på långa sidan) sedan skruva panelen i reglarna med korta skruv så de ej pajar bef. Räcken
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 216 inlägg
Jag skulle borra rakt igenom stolparna parallellt med plåten och sen fästa vinkeljärn på båda sidorna om stolparna med genomgående bult och mutter. Jacka ur liggande reglar som fästs i vinkeljärnen. I övrigt som Daniel.
Om du inte vill skruva i räcket så går det att göra en variant att hänga upp. Dock så kommer befintliga stolpar att synas då.
Kapa 2st reglar så att dom går in mellan befintliga stolpar. Skruva fast panelen på reglarna.
På den översta regeln monterar du vinkelbeslag så att du kan hänga den över kanten på räcket.
Hoppas du förstår min fantastiska skiss
Kapa 2st reglar så att dom går in mellan befintliga stolpar. Skruva fast panelen på reglarna.
På den översta regeln monterar du vinkelbeslag så att du kan hänga den över kanten på räcket.
Hoppas du förstår min fantastiska skiss
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "vinkelbeslag"
Vinkelbeslag
Vinkelbeslag är byggkomponenter designade för att stärka förbindelser mellan material i olika vinklar. De erbjuder en robust lösning för att sammanfoga två komponenter i en viss vinkel, vilket säkerställer stabilitet och styrka i
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden