Balkong med vita plankbrädor, blomkrukor och öppningsbart nätat område på överdelen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi skulle vilja göra så här på vår insida balkong. Problemet jag undrar över är egentligen hur ska man få fast brädorna? Känns dumt p dra spika genom plåten o veteran om de håller?
Hur sätter vi fast?

En bild på ditt balkongräcke utan panel skulle underlätta för att ge några bra råd.

En delvis skyddad trädäck med lutande tak av korrugerad plåt och trästaket, vid sidan av en gul tegelbyggnad.
Skapa konto

Jag skulle skruva fast en regel uppe och nere och jacka ur för stolparna sedan fästa den i befintlig stolpe/ram med säg 4 skruvar per regel (på långa sidan) sedan skruva panelen i reglarna med korta skruv så de ej pajar bef. Räcken

Jag skulle borra rakt igenom stolparna parallellt med plåten och sen fästa vinkeljärn på båda sidorna om stolparna med genomgående bult och mutter. Jacka ur liggande reglar som fästs i vinkeljärnen. I övrigt som Daniel.

Om du inte vill skruva i räcket så går det att göra en variant att hänga upp. Dock så kommer befintliga stolpar att synas då.

Kapa 2st reglar så att dom går in mellan befintliga stolpar. Skruva fast panelen på reglarna.
På den översta regeln monterar du vinkelbeslag så att du kan hänga den över kanten på räcket.

Hoppas du förstår min fantastiska skiss :rolleyes:
Handritad skiss över en monteringslösning för räcke med regel, panel och vinkelbeslag.
Skapa konto

Utan ingrepp på den befintliga plåten som sitter
Kommer en svartplåt med 3 cm nervik upptill också,

Kom gärna med färgtipps, ska målas damt läggas glasskiva på hyllan

• Osålad plyfasträhylla på en balkong med kuddar, blomkärl och dekorationer, redo för målning och glasmontering.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.