Hej
Visste inte hur jag skulle formulera rubriken men jag har en altan där de behöver uppdateras med nytt räcke och stolpar på annan cc vilket gör att tidigare urtagningar i plåten blir helt blottade. Och måste väl åtgärdas på något smart sätt?
Sen har haft en fotplåt som de klippt ur vid varje stolpe, är de så man gör? Eller finns de bättre sätt? De ska upp 5 stolpar på den långsidan.

-Hur ska jag ”laga” de hål de klippt upp i den plåt som e klistrad med takpappen? För där kommer ingen stolpe o sitta.
Är det så man gör? För jag måste ju isåfall ta upp nya urtag för de nya stolparna.
-Hur skulle ni gjort med fotplåten sen när stolparna är uppskruvade
Altan med gammalt räcke och urklippta urtag i plåt vid fotplåtsinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Altanvägg med skadad vit målfärg och synliga urtagningar i plåten där stolpar tidigare varit fastsatta.
Skapa konto
Närbild av en husvägg med en ojämn yta och gammal takpapp där ett hål tagits upp.
Skapa konto
Altan med pågående renovering visar gammalt trästaket och klippta urtag i fotplåt på takpapp.
Skapa konto
Altan med gammalt räcke, klippta urtag i plåt och takpapp på tak samt studsmatta i bakgrunden.
Skapa konto
Altan med synliga urtag och hål i plåten före renovering av räcke och stolpar.
Skapa konto

Så här såg det ut innan jag tog bort den plåten.

Närbild på en trästolpe på en altan med ett urklippt hål i fotplåten fäst vid takpapp.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.