Jag har betonggolv och putsade lecaväggar (10mm puts).
Jag ska lägga klinker på golvet och sedan en klinkersockel som går upp 10cm på väggen (30x10 plattor).
Just nu är väggarna nyputsade, men de ska spacklas och målas framöver, så min fråga är om jag ska spara 10cm från golv och upp på vägg, dvs inte spackla och måla denna yta? Eller har det mindre betydelse?
Det är inget badrum och inget utrymme för vatten.