Hej,

Vi är intresserade av ett hus med en nyrenoverad tvättstuga. Nytt klinker och kakel samt att man satt in ett badkar. Tyvärr saknas WC, vilket vi tycker att man behöver två av i en familj på 4.
Kan man i efterhand sätta in WC, utan att förstöra tätskikt om sådant finns. Jag tänker att det står på krypgrund, så kanske går det att dra upp rätt rördimensioner om det skulle behövas. Vad jag försökt läsa mig till måste det vara 110-rör. Eller måsta allt kakel/klinker rivas ut för att det ska vara en godkänd installation?

N nightzero skrev:
Hej,

Vi är intresserade av ett hus med en nyrenoverad tvättstuga. Nytt klinker och kakel samt att man satt in ett badkar. Tyvärr saknas WC, vilket vi tycker att man behöver två av i en familj på 4.
Kan man i efterhand sätta in WC, utan att förstöra tätskikt om sådant finns. Jag tänker att det står på krypgrund, så kanske går det att dra upp rätt rördimensioner om det skulle behövas. Vad jag försökt läsa mig till måste det vara 110-rör. Eller måsta allt kakel/klinker rivas ut för att det ska vara en godkänd installation?
Är nog svårt att få till en godkänd lösning genom golvet, men är det bra fall mot brunnen ocb man kunde sätta wc så att vatten från dusch inte kommer dit hade jag inte bekymrat mig. Men, kanske går det det att dra upp rören i väggen istället?

N nightzero skrev:
Kan man i efterhand sätta in WC, utan att förstöra tätskikt om sådant finns.
Kvarntoa går kanske om du kan dra in slangen i det befintliga tvättställsavloppet. Det är varken tyst eller "billigt, men kanske ända chansen utan att bryta tätskiktet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.