101 läst ·
3 svar
101 läst
3 svar
Sätta in 2-glas fönster!
Funderar på att sätta in 2-glas fönster!
Jo, jag har 2-glas fönster redan, som sitter på varsin fönster båge. En inre och en yttre Modell Ä.
Nu tänker jag sätta in moderna 2-glas i den inre bågen. Hur går detta till? Och måste man kassera befintlig fönster båge?
Eller går det att pilla bort det gamla fönsterglaset och så att säga eftermontera nya 2-glaset i gamla fönsterbågen?
Rädd att utseendet förstörs annars, eller att det inte går att stänga.
Jo, jag har 2-glas fönster redan, som sitter på varsin fönster båge. En inre och en yttre Modell Ä.
Nu tänker jag sätta in moderna 2-glas i den inre bågen. Hur går detta till? Och måste man kassera befintlig fönster båge?
Eller går det att pilla bort det gamla fönsterglaset och så att säga eftermontera nya 2-glaset i gamla fönsterbågen?
Rädd att utseendet förstörs annars, eller att det inte går att stänga.
Jag vet inte vad det heter. Men glaskasetter låter rimligt.A AndersS skrev:
Det är två glasskivor som är tätt ihopmonterade i fabrik, i en ram av metall. och som bildar en isolerande enhet. Man känner igen dom på metallramen. Ock som i sin tur sätter in i fönsterbågen.
Finns i var mans hus. Inte så märkvärdigt egentligen.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 932 inlägg
Beror väl på bågarna.
Det du har idag kallas kopplade tvåglas, det du efterfrågar är tvåglaskasetter.
Jag funderade på att montera kassetter i våra kopplade tvåglas från 71, men det blev inget av.
Tror tanken var att fördjupa spåret för den yttre rutan så dem går in i den inre bågen.
Det du har idag kallas kopplade tvåglas, det du efterfrågar är tvåglaskasetter.
Jag funderade på att montera kassetter i våra kopplade tvåglas från 71, men det blev inget av.
Tror tanken var att fördjupa spåret för den yttre rutan så dem går in i den inre bågen.
Klicka här för att svara