Har precis dragit igång ett projekt där vi ska göra om ett trångt badrum till en gästtoalett. Rummet är på bottenvåningen och både golvbrunn och avlopp går sedan ner i plattan. Tanken är att sätta igen avlopp och golvbrunn (har en till avloppsanslutning i rummet). Sen är tanken att flytspackla golvet för att bli kvitt fallet i duschen och sen microcement på golv och väggar.
Ska det göras ordentligt har jag förstått att man bör bila bort golvbrunnen och plugga röret men då vi har golvvärme i rummet vill jag inte göra ett sådant ingrepp och troligtvis förstöra detta. Golvbrunnen är förmodligen original (sent 60 tal) i plast och något eventuellt vattenlås går inte att rubba. Därför är planen att fylla en påse med mineralull och trycka ned och täppa till brunnen och sedan gjuta med grovbetong på detta. Förutom golvbrunnen har vi även ett 50 mm avloppsrör som går ner i plattan. För att täppa till detta tänkte jag kapa uppsticket och limma dit ett 50 mm lock.
Vad tror ni om detta? Bör jag göra på något annat vis eller använda annan betong?
Det jag är orolig för är om det blir stopp i avloppet och vatten börjar vandra bakvägen (har hänt tidigare och vi var tvungna att ta in en spolbil för att lösa proppen). Kommer mina pluggar att orka hålla emot/tätt då?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder