Har en sträcka på 50m där jag tänkt sätta något som ett fallskydd. Vill inte plantera något eller sätta staket uppe på den plana ytan. Även funderat på något enkelt billigt staket med trycka stolpar med 1m mellanrum och sedan något billigt nät men det drar iväg i pengar och blir ganska fult.
Det är väldigt brant dvs den tväraste lutningen som jord klarar att ligga still på. (ca 45grader)
Salix är en tanke. Jag kan få tag på det gratis. Ta 30cm långa kvistar och bara trycka ner i jorden och sedan när de växt upp lite få de att korsa varandra så det blir tätt och bra. Sedan bara klippa av de vid ca 160cm. Vilket är lagom höjd när de sitter som på bilden. Stör inte utsikten då.
Är dock lite orolig att det blir vildvuxet och mycket jobb med att inte låta de spreta åt alla håll.
Tittat lite på LIGUSTER. Blir ju lite mera pengar jämnfört med gratis. Blir problem att lyckas trimma häcken på nersidan så att säga då det är VÄLDIGT brant. Ovansidan går bra. Dock ingen som störs eller kommer se nersidan så det kanske inte är ett problem.
Några ideer vad jag ska välja?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder