Hej,
Har ett tak i fritidshuset där det tidigare suttit gips. Stora gipsskivor 120x240cm. Skarvarna är förstärkta med glasfiberremsor. Sprickor i all skarvar.
jag har nu rivit ner gipsen och funderar på vilken innertak jag ska sätta upp.
Jag funderar på om jag ens har förutsättningar för att sätta ett slätt gipstak?
Takstolarna ligger cc80-110. På takstolarna ligger det 20-22mm råspont. Råsponten har glidit en hel del, dvs sponten är blottat på de flesta planken. Huset har trästomme och är byggt 1974. Det är ett platt tak och nedsänkningen vid mycket mycket snö mätte jag en gång upp till 18mm. Längsta spännvidden på takstolarna är 6m