8 835 läst ·
6 svar
9k läst
6 svar
Sätta fast hörnlist efter målning.
Hej måste köpa hörnlister imorgon. Ungarna äter upp kanterna med leksakerna... förstärkte bara kanterna med papp.
Nu till min fråga. Ska jag köpa hörnlistskydd i furu eller pvc plast? Kanske finns många olika varianter? Hade varit sjukt smidigt att kunna limma fast dom. Mvh
Nu till min fråga. Ska jag köpa hörnlistskydd i furu eller pvc plast? Kanske finns många olika varianter? Hade varit sjukt smidigt att kunna limma fast dom. Mvh
Det går utmärkt att limma fast dem, välj ett lim typ Sika MaxTack som hugger relativt omgående.
Varning för pattex NoNails, det sitter dåligt som fasiken.
Däremot har alltså Sikas MaxTack och någon variant som Bostik hade funkat bra för mig.
Jag hade valt trä, men det är väl mest en smaksak. Limmet fäster möjlign sämre på plast också.
Varning för pattex NoNails, det sitter dåligt som fasiken.
Däremot har alltså Sikas MaxTack och någon variant som Bostik hade funkat bra för mig.
Jag hade valt trä, men det är väl mest en smaksak. Limmet fäster möjlign sämre på plast också.
Produkter som diskuteras: "pattex"
Pattex
Pattex lim erbjuder pålitlig och långvarig vidhäftning för olika material, vilket gör det till det enkla valet när du söker effektiva limlösningar.
Läs mer
Jag ska ta furu tror jag. Men ska jag lägga en tunn remsa i mitten på hela listen? Vill ju helst inte att det smiter ut lim utanför listen
..
Sedan efter jag limmat ska jag hålla fast den eller luta något mot listen, tills det sitter? Eller räcker kanske med en klick klister varannan dm?
Limmet får jag tag på det på bauhaus?
Sedan efter jag limmat ska jag hålla fast den eller luta något mot listen, tills det sitter? Eller räcker kanske med en klick klister varannan dm?
Limmet får jag tag på det på bauhaus?
Du kan lägga en sträng i mitten. Det räcker säkert att klicka ut lite också, men en sträng är lätt att lägga och då vet man att man får grepp även om det är lite ojämnt.
Ja, jag tror du hittar Bostiks lim där, men inte Sika.
Maxi Bond Extreme hette Bostiks variant jag körde med, den köpte jag just på Bauhaus.
Trycker du fast och håller listen på plats en liten stund så sitter den nog sedan.
Ja, jag tror du hittar Bostiks lim där, men inte Sika.
Maxi Bond Extreme hette Bostiks variant jag körde med, den köpte jag just på Bauhaus.
Trycker du fast och håller listen på plats en liten stund så sitter den nog sedan.
Tror inte det är lönt att leta efter just sika, bostik funkar lika bra. Dock såg jag just att bostiks verkade väldigt dyrt, 140:- på Bauhaus, tror jag betalade runt 70 för Sikas på Hornbach för en 300ml tub.
Men å andra sidan tror jag Bostiks finns på mindre tub på Bauhaus. Fast är det å andra sidan ett gäng lister som ska limmas, så går det ju åt. Totalt sett är det ändå värt pengarna, jobbet blir så mycket enklare och snabbare
Sikas lim var dock väldigt lättjobbat, så jag skulle ta det före Bostik igen nästa gång. Vilket som hugger bäst är jag osäker på, det var ett tag sedan jag körde med Bostiks.
Sedan finns det säkert liknande lim av fler märken men detta är de jag har erfarenhet av, som faktiskt funkar.
Men å andra sidan tror jag Bostiks finns på mindre tub på Bauhaus. Fast är det å andra sidan ett gäng lister som ska limmas, så går det ju åt. Totalt sett är det ändå värt pengarna, jobbet blir så mycket enklare och snabbare
Sikas lim var dock väldigt lättjobbat, så jag skulle ta det före Bostik igen nästa gång. Vilket som hugger bäst är jag osäker på, det var ett tag sedan jag körde med Bostiks.
Sedan finns det säkert liknande lim av fler märken men detta är de jag har erfarenhet av, som faktiskt funkar.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Laga hål så att man kan sätta upp nya fästen.
Byggmaterial & Byggteknik -
Fylla igen gamla borrhål så att man kan sätta upp nya väggfästen.
Fyllnadsmassor -
Lyckats sätta fast en kort bits i min ryobi slagskruvdragare
Verktyg & Maskiner -
Sätta fast lossnad baksida på städskåp och garderober
Inredning -
Bultar för att sätta fast kap o ger i sågbord
Verktyg & Maskiner