Jag har köpt sedan tidigare en 45 cm diskmaskin på IKEA. Det går inte att montera enligt IKEAs monteringsguide då min diskbänk är av rostfritt stål och klädd över en träram. (Det går inte att skruva fast något vinkeljärn då det inte är något trä just där). :x
Någon som har en finurlig idé att komma med? :)

Diskmaskin45cm_Ikea.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bild 1 är tagen framifrån. Diskmaskinen står kant i kant till vänster och glipan på 5 cm är till höger.

Diskmaskin_Glipan_höger.JPG
Skapa konto

Bild 2 är en närbild på glipan till höger. Som ni ser är det en liten bit mellan diskmaskinen och träkanten.

Diskmaskin_underifrån.jpg
Skapa konto

Bild 3 är tagen underifrån för att visa glipan på framsidan. Ni ser att den är en bit ifrån träkanten även här. Det är även en glipa i höjdled...

//mala

Ser ingenting men där den står emot (vänster sida) skulle jag skruva och på högersida skulle jag sätta en lite tjockare passbit så du kan skruva i den också. Brukar ju finnas massa hål för fastskruvning.

Bildlänkanrna fungerar ej. Kan du bifoga bilderna på något annat sätt?

Jag tror jag hittat vinkeljärnen som följde med diskmaskinen och dessutom fått monteringsanvisning från IKEA (min hade gått ur sortimentet för ett bra tag sedan). Ska testa att sätta fast dem :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.