Tja

Vet inte hur jag skulle förklara min fråga i ämnesraden, men här kommer den...

Ska sätta brädor på väggen ett rum för att få en "plank-vägg". Detta kommer sättas med ca 20 mm brädor där jag kommer ha samma typ av bräda som regel. Detta gör att det kommer bygga ca 40 mm ut från befintlig vägg.

När nu denna vägg har el-uttag, hur sjutton gör jag då...

Kan jag använda längre skruvar till dosan så att uttaget ligger dikt an mot plankväggen men att det blir lite spel/luft till själva dosan? Eller hus ska jag göra?!?

/Johan

Exakt. Längre skruv och distansringar så kommer det gå galant.d^_^b

Distansringar... Jag förstår vad det är, men jag tror det kan bli svårt att få till. Jag kommer ha ett glapp på 20 mm mellan nuvarande dosa och innersidan på min nya plankvägg. Totalt från dosa till uttag 40 mm. Ska jag då in med 20 mm distansringar mellan dosa och plankväggen?

Plankväggen kommer ju vara näst intill stum. Räcker det inte med att ha längre skruv och dra så pass hårt att uttaget sitter ordentligt mot plankväggen?

/Johan

Distansringar är enkelt att fästa i varandra från befintlig dosa till ny väggs utsida.
Får man fråga varför du behöver 20 mm luft bakom plankväggen?

Det låter som du bara tänker flytta ut kåpan.
Du måste få ut det som sitter inne i dosan oxå annars räcker ju inte stickproppen in.
Sätt in en distansring mot dosan och skruva fast utaget i den och sen på med kåpan utanpå.

Använd Archive%5CProduct_images%5C16%5CSmall%5C16-2581_s.jpg + Archive%5CProduct_images%5C20%5CSmall%5C20-764_s.jpg för att frilägga dosan och en bit av röret, såga av spikarna Archive%5CProduct_images%5C19%5CSmall%5C19-9526_s.jpg som fäster dosan product.aspoch flytta ut den. d^_^b

Hej

Kom på att jag INTE behöver 20 mm luft. Har tidigare gjort en sådan vägg med stående plank. Då körde jag samma typ av plank som reglar som jag drog horisontellt i de befintliga reglarna.

Nu ska jag köra liggande plank och då kan jag ju dra dem direkt i befintliga reglar utan att första regla upp (20 mm).

Alltså kommer min plankvägg ligga dikt an mot gipset.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.