HEj

Undrar om någon fått sin bank att sänka byggkreditivräntan under byggtiden???

Det verkar inte mer än rimligt att den räntan också borde sjunka nu när övriga räntor faller. Vår bank, Handelsbanken >:( säger nej och varför bry sig om det det är ju så kort tid. Och vi får ju förmånliga räntor på slutlånen sen. Skrev tillbaka till henne att de räntor hon kan erbjuda kan ju alla andra banker lätt erbjuda plus att då behöver man inte förhanlda om ränte rabatten varje år. Som svar på det fick vi.....inget svar. Grymnt missnöjd med handelsbanken som har sammarbete med Trivselhus. Som råga på allt så får vi betala 0.75% om vi lägger lånen i annan bank efter bygget är klart. ca 20 000. Lär ju bli rörligt och byta bank efter 3 månaders räntan gått ut, men det vore skönt att kunna göra det redan nu.

Japp jag ringde till våran bankdam (sparbanken)och sa att jag tyckte att räntan var för hög och då sänkte hon den ::) Malin

Har haft Handelsbanken länge och hade från början tänkt lägga kreditivet där. Men nu i elfte timmen (har inte lyft kreditivet än) har vi bytt bort dem. Är kanske inte direkt missnöjd, men har tyckt att de varit något osmidiga under processen. Och precis som du skriver något ovilliga att ge rabatt.

Jag använder mig av liten nischbank. Fick räntesänkning på kreditivet för en dryg månad sedan trots att banken sa att kreditivräntan är ganska 'trög' - även om den är rörlig har banken trots allt köpt upp lånet för viss tid. Nu är inte mitt kreditiv utnyttjat i så hög grad men det kan vara lönt för er som ligger med stort kreditiv att slå en signal till er bank.

Jag fick sänkning med 0.5%-enheter så som RB sänkte direkt.
Detta av SEB & detta gick automatiskt..behövde inte göra eller säga något.

Så nu har jag 2.45% i kreditiv :)

Ja när man hör det blir man ju inte direkt gladare. som sagt Handelsbanken går bort och maken till osmidig bank får man leta efter istället för att föra över pengar till oss måste vi skicka kopior till dem som betalar fakturorna. Sen så har vi fått ett kreditkort istället för att de för över pengar när vi skall köpa färg och annat vi skall ha till huset. Kredit ränta 11%.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.