Tittade på TS 55 EBQ-Plus-FS men köpte en einhall cirkelsåg istället. köpte en 3 meter aluminiumskena som jag satt en skruv i och som löper genom cirkelsågen.
Hört att det inte är större skillnad mellan einhall och festool förutom priset. Så den blev det.
ps. lite roligt var det va
Hört att det inte är större skillnad mellan einhall och festool förutom priset. Så den blev det.
ps. lite roligt var det va
Det är ju bara färgen som skiljer va? Annars samma shiiit 
Skojar bara, får min TS 55 EBQ-Plus-FS imorgon......LÄNGTAR SÅ ATT JAG SPRICKER....Synd att man måste jobba...och inte kan direkt åka för att bygga på stugan.
http://www.dtx.se/solvik
Vad tycker ni?
Har hållit på i 1½ är nu...helger och ledigheter. Nu kommer det att bli roligt igen. Då man börjar tycka att det tar emot..så måste man köpa en värsting maskin så att man blir motiverad igen
Skojar bara, får min TS 55 EBQ-Plus-FS imorgon......LÄNGTAR SÅ ATT JAG SPRICKER....Synd att man måste jobba...och inte kan direkt åka för att bygga på stugan.
http://www.dtx.se/solvik
Vad tycker ni?
Har hållit på i 1½ är nu...helger och ledigheter. Nu kommer det att bli roligt igen. Då man börjar tycka att det tar emot..så måste man köpa en värsting maskin så att man blir motiverad igen
Tackar så mycket 
Har ritat huset själv i sketchup. lämnat in ansökningar till byggnadsnämnden och fick ok direkt
, trodde jag aldrig
. Har gjort allt själv förutom stommen. Även om jag var med och snickrade så lät jag en snickare sköta dirigentpinnen vad gäller takkonstruktion samt ytterväggsresning. De hjälpte mig med pannorna samt lyfta in fönster. Resten har jag gjort själv. Började med att regla 45*45 på ytterväggarna för att sen sätta upp panelen. Sen har det bara löpt på. inomhus har jag gjort allt hittils. Håller på att gipsa nu. Som ni ser så finns det behov av fina verktyg
. Bor oxå i stan (Göteborg), har detta som ett projekt 10 mil från stan, i mina hemtrakter i sjuhäradsskogarna. Mycket trevligt ställe....7 meter från vattnet. 75 m egen strandlinje...1700 friköpt strandtomt. Mumma 
Angående fågeln...den bodde i det gamla huset i ett ventilationsrör. hade kvar 1 meter väggstump mitt inne i det nya. ville inte ta ner väggstumpen innan ungarna var flygfärdiga. Så en vacker dag så tröttnade de mitt hammrande och ville flyga ut. men då vart fönsterna på plats och jag hade redan isolerat så de kom inte ut. Just denna fågel hamnade i en hink och kunde inte flyga ut..så jag fick ta den med handen och då satt den kvar snällt
.Sen när jag öppnade skjutpartiet så satt den kvar länge innan den flög vingligt till första gran...för att sen samlas med resten av familjen
. Sött va 
Har ritat huset själv i sketchup. lämnat in ansökningar till byggnadsnämnden och fick ok direkt
Angående fågeln...den bodde i det gamla huset i ett ventilationsrör. hade kvar 1 meter väggstump mitt inne i det nya. ville inte ta ner väggstumpen innan ungarna var flygfärdiga. Så en vacker dag så tröttnade de mitt hammrande och ville flyga ut. men då vart fönsterna på plats och jag hade redan isolerat så de kom inte ut. Just denna fågel hamnade i en hink och kunde inte flyga ut..så jag fick ta den med handen och då satt den kvar snällt
Redigerat:
Fick min Festool Sänksåg TS55 EBQ-Plus-FS igår,
jag är i sjunde himlen idag....
Två skenor på 1.4 meter vardera..som man kan sätta ihop. En extra klinga. Container...
Och vilken fint ljud när man startar..och vad den stannar fort...och vad snygg den är..och vad robust den känns..och vad smidig den verkar..och vad kär jag blev..
Nu får man motivation igen....
jag är i sjunde himlen idag....
Två skenor på 1.4 meter vardera..som man kan sätta ihop. En extra klinga. Container...
Och vilken fint ljud när man startar..och vad den stannar fort...och vad snygg den är..och vad robust den känns..och vad smidig den verkar..och vad kär jag blev..
Nu får man motivation igen....
Grattis till dig TonyT, den bästa såg som jag har provat (och ägt
)
Tänk på att lådan heter Systainer bara, du vill ju inte skämma och verka okunning nästa gång du varvar upp maskinen för grannarna ...
Tänk på att lådan heter Systainer bara, du vill ju inte skämma och verka okunning nästa gång du varvar upp maskinen för grannarna ...
Klicka här för att svara