Hej
Bwhöver köpa en sänksåg. Följt slutpeiserna för Festool ts 55 på Tradera sista veckorna. I vart fall 2500kr slutar det på utan skena etc (fast med låda)

Såg nu axmeister säljer för 440 pund såg + skena

Men sen såg jag att de har makita sp600 för 335 pund såg + skena + låda.

Finns det någon tydlig anledning att inte välja makita Sänksåg förutom avsaknaden av klyvkniv?

Ska jag kolla på någon annan sida? Aldrig köpt från utlandet

Sänksågar har väl aldrig klyvkniv. Vitsen är ju att man skall kunna börja mitt i en skiva.

Jo festool mfl har klyvkniv även på sänksågen. Har makitan själv och kan inte annat än rekommendera den. Köpte den från England med macpac, 2st 140cm skenor, skarvstycke, tvingar och skenväska.

V valter53 skrev:
Sänksågar har väl aldrig klyvkniv. Vitsen är ju att man skall kunna börja mitt i en skiva.
Festools har klyvkniv

Jag har ingen erfarenhet av makitas men jag äger en Festool och har provkört bosch, jag ångrar inte min festool alls

dof dof skrev:
Jo festool mfl har klyvkniv även på sänksågen. Har makitan själv och kan inte annat än rekommendera den. Köpte den från England med macpac, 2st 140cm skenor, skarvstycke, tvingar och skenväska.
Vilken sida köpte du från?

• Gilla
mikael.lennartsson@hotmai
  • Laddar…
Fjojtmehmet Fjojtmehmet skrev:
Festools har klyvkniv

Jag har ingen erfarenhet av makitas men jag äger en Festool och har provkört bosch, jag ångrar inte min festool alls
Gentemot Bosch. Vad tycker du är festools fördel?

Axminster. Vill minnas att jag betalade en bit under 400 pund för allt inkl frakt.

O olofh skrev:
Gentemot Bosch. Vad tycker du är festools fördel?
Festoolen känns mer gedigen och kvalitativ

Annars kör jag bara makita, bosch och hilti men festools sänksåg är i en klass för sig, tycker jag

H
framförallt har den klyvkniv

Jag har Makita. Den är OK. Men jag blir sur varje gång jag tar fram den för att jag snålade och köpte den istället för Festool. Tycker det hade känts bättre att han klyvkniv.

Nu har jag inte testat andra märken men köpte mig en bosch sänksåg och är supernöjd med denna den gör vad den ska. Är också nyfiken på vad en festool för 1000kr mer gör som är värt de extra pengarna?

Även DeWalt har klyvkniv. så festool är inte unik på något vis!

H
de finns en ganska klar anledning varför man ska köpa festool

gå ut på vilken arbetsplats som helst, inga snickare använder några som helst festool verktyg.
förutom sänksåg, då har alla festool

Y
Vad innebär det att ha klyvkniv på sänksågen för oss som inte vet?

Det här är väl som att svära i kyrkan men efter att ha sett insidan av en TS55 tycker jag inte de verkar så prisvärda.

Varning: AvE gör väldigt annorlunda reviews... men de är oftast från en vinkel man aldrig får se annars.

• Gilla
Härryda2015 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.