Husägaren87 skrev:
Hur länge tror ni Lefeld har det priset? Är nöjda med dom sen innan, dock inte med leveransen från UPS..
Det är risk för att de höjer priset redan i morgon, så köp med en gång. Dumt att chansa och förlora pengar ;)

• Gilla
Husägaren87
  • Laddar…
martinradbo skrev:
Skarva skenor tycker jag är kasst. Själv kör jag med en 80 cm, en 120 cm, samt en 3-metersskena till min Festool sänksåg.
Slipper på så sätt att lägga tid på att koppla ihop skenorna, och slipper den sladdrigheten / icke rakheten som alltid är ett problem annars.
Om du tycker två skarvade skenor blir sladdriga så gör du nog något fel. Jag har bara FS1400/2-skenor och får skarva två när jag ska kapa hela skivor. Har aldrig upplevt detta som sladdrigt även om en solid skena säkert är ännu smidigare.

Jag har aldrig heller upplevt en sladdrighet. Skarvstycket "förvarar" jag alltid i den längsta skenan så man inte slarvar bort det. Det går ju att spänna fast var som helst och är inte i vägen. Så länge man för ihop skenorna stumt mot varandra blir det inte sladdrigt.

P
Fick ett trevligt paket med UPS idag 😀
Nu måste jag bara komma på nåt att bygga.

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Peter_K skrev:
Fick ett trevligt paket med UPS idag 😀
Jag också!

• Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Är egentligen inte uppdaterad men kände jag måste säga nåt...
Jag har varit jättenöjd med min Festo i 25 år och är fortfarande (samma såg), jag tror Festo var först på marknaden med skensystem och det var anledningen till att det blev Festo då. Vad jag saknar i detta kit är kort skena med vinkelanslag och det tycker jag är ett måste annars står man ju där och vinglar utan skena vid kapning av reglar m.m. Och klyvklinga (grövre än 48 tänder) är ett måste vid klyvning.

Nu har jag gjort de två första snitten med sänksågen som kom för någon dag sedan.
Varför har jag inte köpt en sådan tidigare?

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Ekar det här? :D :D

mexitegel skrev:
Ekar det här? :D :D
Hur menar du?

mexitegel skrev:
Grattis! Du kommer bli nöjd. Jag drog mina första repor med min häromdagen och funderade på varför jag inte köpt en tidigare :D
;) :D

mexitegel skrev:
;) :D
Ojdå. Jag plöjde inte igenom hela tråden innan jag skrev.
Bra maskin, hur som helst. Har hela tiden tyckt att man klarar sig bra med cirkelsågen, och det gör man förstås, men sänksågen känns ändå som en investering som kommer att löna sig i längden. Speciellt nu när flickvännen har fått för sig att vi ska ha ett platsbyggt vitrinskåp med gamla fönsterbågar som dörrar längs en hel lång vägg...

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.