Helt OK pris. Glöm inte att köpa tvingar till skenan :)

P
Ooops råkade beställa en :)

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Grattis! Du kommer bli nöjd. Jag drog mina första repor med min häromdagen och funderade på varför jag inte köpt en tidigare :D

• Gilla
Peter_K
  • Laddar…
P
mexitegel skrev:
Missade tvingarna då jag var för snabb. Ska se om de kan lägga till dem på ordern då priset på tvingarna i Sverige är nästan det dubbla :(

Peter_K skrev:
Missade tvingarna då jag var för snabb. Ska se om de kan lägga till dem på ordern då priset på tvingarna i Sverige är nästan det dubbla :(
Det borde gå, jag upplever Lefeld som väldigt medgörliga. :)

P
Det gick att lägga till och betala via PayPal.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Hur länge tror ni Lefeld har det priset? Är nöjda med dom sen innan, dock inte med leveransen från UPS..

Jag har själv Boschen och är väldigt nöjd. Bra dammupptagning och väldigt fina snitt. Jag har en 1600 skena och en 1100 som är behändig när man jobbar med mindre stycken. Sätter man ihop dessa klyver man en hel skivlängd och lite till.

mexitegel skrev:
Vad heter tvingarna? Jag är kass på tyska och dessutom lat.
Never mind, jag hittade den! Schraubzwinge, förstås!:wow:

Redigerat:
P
Bosch Schraubzwinge FSN SZW

Skarva skenor tycker jag är kasst. Själv kör jag med en 80 cm, en 120 cm, samt en 3-metersskena till min Festool sänksåg.
Slipper på så sätt att lägga tid på att koppla ihop skenorna, och slipper den sladdrigheten / icke rakheten som alltid är ett problem annars.

Blir inte en 120cm skena för kort om du ska kapa en skiva på tvären? Har 140 till min makita och det tycker jag räcker precis.

dof skrev:
Blir inte en 120cm skena för kort om du ska kapa en skiva på tvären? Har 140 till min makita och det tycker jag räcker precis.
140 menar jag så klart :-)

Nu har jag förvisso inte kört så mycket än, men jag kunde inte märka någon avvikelse på de Boschskenor jag skarvade i vart fall. Det kanske kommer om det blir slitet?

Husägaren87 skrev:
Hur länge tror ni Lefeld har det priset? Är nöjda med dom sen innan, dock inte med leveransen från UPS..
Jag tror inte du behöver oroa dig att priset ska höjas, om du inte behöver motivation för att genomföra beställning fortare förstås ;)

martinradbo skrev:
Skarva skenor tycker jag är kasst. Själv kör jag med en 80 cm, en 120 cm, samt en 3-metersskena till min Festool sänksåg.
Slipper på så sätt att lägga tid på att koppla ihop skenorna, och slipper den sladdrigheten / icke rakheten som alltid är ett problem annars.
Sladdrigheten är inte ett direkt problem med Boschs skarvstycke.
Det blir både rakt och stabilt. :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.