Läste en test på sänksågar i Woodworker's Journal mellan DeWalt, Festool och Makita. Och det var väl ganska klart vem som skulle segra.:) ......eller??
 
Mycket trevlig läsning med givet resultat. Det har vi ju själva kommit fram till. Att det sedan dessutom i sammanhanget kallades prisvärt... :)
 
geschwint skrev:
Mycket trevlig läsning med givet resultat. Det har vi ju själva kommit fram till. Att det sedan dessutom i sammanhanget kallades prisvärt... :)
Jag trodde du förespråkade Makita i alla lägen.
Bytt sida??
 
Nja... visserligen, men jag kände tidigare på en Makita sänksåg och tyckte den hade lite att lära av Festo. Makita hade några plus (tidigare inlägg) men Festo hade helheten.

Makita är helt suveräna på verktyg som skall hålla diverse misshandel och hålla hög kvalitet. Festo tror jag inte pallar samma misshandel som Makita men som levererar desto högre precision.

PS: Man kan väl kalla den grönsvarta för ett starkt beroendeframkallande medel som borde flaggas med varningstexter..
 
Läste i en engelsk tidning för drygt ett år sen i ett stort test av cirkelsågar, och där hade de med en jättevariant av Mafells sänksåg på 2200W, en sån skulle vara roligt att äga...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.