Bor i villa om ca 200 kvm med moderna vattenradiatorer kopplade till luft-vatten pump. Centralt i huset har vi en kamin från Keddy med bra verkningsgrad (>80%). Har tänkt att elda vid kalla dagar i vinter för att spara el när pumpen det som minst kräm.
Nu till frågan: har ingen inomhusgivare till pumpen men rätt så nya termostater på samtliga radiatorer. Läser att en inomhusgivare är det man "ska ha", men varför räcker det inte med att ställa termostaterna på ca 20 grader för att få ned förbrukningen vid eldning i kaminen?