92 064 läst ·
1 985 svar
92k läst
2,0k svar
Sänkning av reduktionsplikten
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Det är en marknadsekonomi, det finns ingen överenskommelse om en cost + modell vad jag vet. Betalningsviljan finns och det kommer såklart utnyttjasN Nalleman64 skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 864 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 864 inlägg
Så är det såklartClaes Sörmland skrev:
Helt klart tar det tid, men det påverkar nog många, men inte alla.Claes Sörmland skrev:
Jag åkte för 25 år sen alltid bil till jobbet, idag aldrig. Så jag tolkar det som en fin komplimang så här i början på det nya året. ❤️ (ok, kanske påverkar det var jobbet ligger också, men jag tar ändå komplimangen, jag får inte så många i min ålder 😉)Claes Sörmland skrev:
Redigerat:
Det var mycket länge sedan vi hade en regering och riksdag som ville ha det så jämlikt som möjligt. De senaste 40 åren eller så har allt gått ut på att ge de rika mer, så att de inte ska välja att lämna landet med alla sina pengar.Farstatjej90 skrev:
Tur att karteller är olagliga i Sverige 🙃. Dom stora bolag blev ju ertappade med fingrarna i syltburken 1999 och förlorade i marknadsdomstolen några år senare..D djac skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 091 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 091 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 091 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 091 inlägg
Länderna i Opec och ryssland brukar dra ned, inte oljebolagen vad jag vet. De västliga bolagen upp så mycket de kan, även om investeringsviljan och prospekteringen självklart ökar när priset går upp.BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 091 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 091 inlägg
Nejdå det är mer "reality"....D djac skrev:
Sen förundras man ju över hur man samtidigt som man inför en reduktionsplikt med stora kostnader även lägger ner fungerande kärnkraftverk som R1/R2. Magda med sin bakgrund borde fattat bättre.
Men nu ska ju det här rättas till och grunden då är att vi har en säker samt stabil planerbar elproduktion, sen kan vi byta till eldrivna fordon.
https://www.regeringen.se/contentassets/990c26a040184c46acc66f89af34437f/232405900webb.pdf
Så svenskt konsumerade plastprylar belastar mindre än om en dansk köper den, för att stanna på ämnet..?P paralun skrev:Nejdå det är mer "reality"....
Sen förundras man ju över hur man samtidigt som man inför en reduktionsplikt med stora kostnader även lägger ner fungerande kärnkraftverk som R1/R2. Magda med sin bakgrund borde fattat bättre.
Men nu ska ju det här rättas till och grunden då är att vi har en säker samt stabil planerbar elproduktion, sen kan vi byta till eldrivna fordon.
[länk]
Nej vi har fullt fungerande sopeldade värmeverk men mycket bra rening som tar hand om det.D djac skrev:
Inget problem i Sverige.
Däremot så skulle det vara önskvärt att vi hade råd med att elektrifiera våra fordon och då främst i transportsektorn men det var ju någon som saboterade vårt fungerande elsystem. Sen klarar vi själva inte ens av att öppna gruvor för viktiga mineraler som behövs för elektrifieringen av fordonen.