3 012 läst ·
23 svar
3k läst
23 svar
Sänka tak i lägenheten
Sida 1 av 2
Hej!
Jag ska sänkta tak i hela lägenheten som är ca 78kvm. Jag vill undvika borrhammera då det låter väldigt mycket. Hur skulle en bultpistol fungera här märke hilti dx6. Dubbelgips skall användas i taket.
Jag ska sänkta tak i hela lägenheten som är ca 78kvm. Jag vill undvika borrhammera då det låter väldigt mycket. Hur skulle en bultpistol fungera här märke hilti dx6. Dubbelgips skall användas i taket.
Elektroniktokig
· Västra Götaland
· 671 inlägg
Funkar utmärkt, det är ju dock inte ”tyst” det häller men kortare ljudintervall helt klart. Välj spik och laddning efter underlag så du får bra penetration 
Elektroniktokig
· Västra Götaland
· 671 inlägg
Men det är betong i taket idag? Det som du ska skjuta upp dina hängen i?
Elektroniktokig
· Västra Götaland
· 671 inlägg
Men varför ska du ha dubbel gips i taket? Kan du förklara mer? 
Elektroniktokig
· Västra Götaland
· 671 inlägg
Du kommer kunna skjuta upp detta, men om du inte redan äger en sådan pistol är det smidigare att använda en slagborr.. bara att köra spikplugg..
Produkter som diskuteras: "spikplugg"
Spikplugg
Spikpluggar är infästningskomponenter designade för att användas med spik och kan användas i flera olika material. Dessa pluggar har en förförankrad spik inuti sig, vilket gör installationen snabb och enkel.
Läs mer
Elektroniktokig
· Västra Götaland
· 671 inlägg
Både ja och nej, beror på om du får till kombon spik/skott som vi skrev tidigare. Äldre betong tenderar att bli lite porös pga hårdhet och därmed kan vara svårt att får det att bära. Men biter det så biter det. Varje fästpunkt kommer inte få så många kg i vikt, men är du orolig går det ju att räkna på. Jag skulle dock gå på slagborren då det garanterat funkar. (Har några 10 000skott bakom mig med liknande pistol)A andrejaaa skrev:
Jag hade kört med borrhammare men den låter så mycket i och med att jag har väldigt många hål o borra. Är inte borr och slag hammare samma sak?Henrik.woll skrev:
Både ja och nej, beror på om du får till kombon spik/skott som vi skrev tidigare. Äldre betong tenderar att bli lite porös pga hårdhet och därmed kan vara svårt att får det att bära. Men biter det så biter det. Varje fästpunkt kommer inte få så många kg i vikt, men är du orolig går det ju att räkna på. Jag skulle dock gå på slagborren då det garanterat funkar. (Har några 10 000skott bakom mig med liknande pistol)