161 läst ·
4 svar
161 läst
4 svar
Saniacess pump och saniflo up genom samma rör?
jag har en saniacess pump som hanterar mitt vatten från tvättmaskinen i källaren, vägg i vägg har jag en toalett som ska få en saniflo up.
Min fråga är om det finns något jag måste tänka på vid anslutningen av saniflo up, så det inte blir några problem med två pumpar på samma rör. De skulle förslagsvis kopplas med ett t-rör med 45 grader anslutning där saniflo up kopplas på underifrån och saniaccess pump ansluter i 45 graders anslutningen. Sedan går 32mm upp och ansluter enligt beskrivning ovanifrån på den horisontella 75mm-stammen. Skulle detta fungera?
Min fråga är om det finns något jag måste tänka på vid anslutningen av saniflo up, så det inte blir några problem med två pumpar på samma rör. De skulle förslagsvis kopplas med ett t-rör med 45 grader anslutning där saniflo up kopplas på underifrån och saniaccess pump ansluter i 45 graders anslutningen. Sedan går 32mm upp och ansluter enligt beskrivning ovanifrån på den horisontella 75mm-stammen. Skulle detta fungera?
Redigerat:
Den pumpen är bara godkänd upp till 35 grader på vattnet.T tracker skrev:
Hittade inget vettigt om att ha flera pumpar i anvisning man fick med. Letade på deras hemsida men gick bet där också. Tänkte om någon här hade koll på detta.O skrev:
Jag har erfarenhet av andra Saniflo. Men inte i liknande kombination. Det är väl Saniflo man skulle kontakta för man vill ju undvika att det den pumpar skulle läcka tillbaka i tvättmaskinen. Saniflo bör kunna förklara vad som är bäst.C cri11e skrev:
Nu har jag inte alla data i huvudet. Men det finns (fanns?) Saniflo produkter med en extra ingående anslutning som man kan ansluta t.ex. en dusch till. Möjligen skulle det vara en lösning att köra tvättvattnet via Saniflon. Då går allt i samma rör. (Edit 2:a)
Kanske är tvättvattnet för varmt. Man det kan vara en sak att kolla up. Det fanns fler Saniflomodeller i Frankrike än i Sverige när jag kollade senast. Köpte en modell som inte fanns i Sverige från Frankrike.
Klicka här för att svara