Vi har en liten toalett på vinden bestående av en vägghängd toa och en Saniflo kvarnpump. Den är nu 9 år gammal. Sedan ett par veckor tillbaks har jag märkt att pumpen/motorn jobbar längre än vanligt så jag öppnade upp och inser nu att jag nog borde byta ut den alternativ laga den. Den har fungerat ypperligt i alla år tills nu, vi har heller aldrig gjort rent den så jag köpte en 5-liters dunk Saniflo Descaler Rengöring och lät det stå över natten. Resultatet vart tyvärr ännu värre, nu när jag sätter i kontakten till kvarnpumpen så slutar inte motor/pumpen att gå över huvud taget.
Vad kan vara fel?
Ett ytterligare dilemma är att dom nya Saniflo kvarnpumparna har ett djupare mått och får inte plats i den uppbyggda väggen som toaletten hänger i.
Någon som haft samma problem?

• Bild på en Saniflo Sanipack kvarnpumpsinstruktion, placerad på en trälåda i ett renoveringsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen väggkonstruktion vid vägghängd toalett som visar rör och trästöd.
    Skapa konto
  • Vägghängd toalett med Saniflo kvarnpump under i trångt utrymme med synliga rör och väggkonstruktionen på en vind.
    Skapa konto
  • Vägghängd toalett med öppen servicelucka för Saniflo kvarnpump på kaklad toalett.
    Skapa konto
Hur gick det sen ?
(Jag har samma problem med min nu, men den är betydligt lättare åtkomlig)

K kebab skrev:
Hur gick det sen ?
(Jag har samma problem med min nu, men den är betydligt lättare åtkomlig)
Har samma problem vad är lösningen
GMY

S stiarv skrev:
Har samma problem vad är lösningen
GMY
Brukar fastna rester av toapapper i backventilen ovanpå. Man får ta loss och göra rent...

Uppdatering så här några år senare. Pumpen fungerar jättebra. Men jag har fått plocka ut den och riva isär allt, 2 gånger, för service och plocka bort grejer som fastnat. Ungar som inte har koll på vad som inte ska spolas mer :(.
Men bra att den är "servicebar".

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.