Vi har en liten toalett på vinden bestående av en vägghängd toa och en Saniflo kvarnpump. Den är nu 9 år gammal. Sedan ett par veckor tillbaks har jag märkt att pumpen/motorn jobbar längre än vanligt så jag öppnade upp och inser nu att jag nog borde byta ut den alternativ laga den. Den har fungerat ypperligt i alla år tills nu, vi har heller aldrig gjort rent den så jag köpte en 5-liters dunk Saniflo Descaler Rengöring och lät det stå över natten. Resultatet vart tyvärr ännu värre, nu när jag sätter i kontakten till kvarnpumpen så slutar inte motor/pumpen att gå över huvud taget.
Vad kan vara fel?
Ett ytterligare dilemma är att dom nya Saniflo kvarnpumparna har ett djupare mått och får inte plats i den uppbyggda väggen som toaletten hänger i.
Någon som haft samma problem?
Vad kan vara fel?
Ett ytterligare dilemma är att dom nya Saniflo kvarnpumparna har ett djupare mått och får inte plats i den uppbyggda väggen som toaletten hänger i.
Någon som haft samma problem?
Uppdatering så här några år senare. Pumpen fungerar jättebra. Men jag har fått plocka ut den och riva isär allt, 2 gånger, för service och plocka bort grejer som fastnat. Ungar som inte har koll på vad som inte ska spolas mer
.
Men bra att den är "servicebar".
Men bra att den är "servicebar".
Klicka här för att svara