61 465 läst ·
47 svar
61k läst
47 svar
Sanera svartmögel i kakelfog (Badrum)?
klorföreningar vassa och bäst mot svartmossa finns i de flesta mossbortagningsmedelhlph skrev:
Jag tycker att det brukar gå rätt lått att bli av med mögel från fogar. Klorin fungerar, man får väl lägga på med en svamp och sen borsta med en en borste. Jag har köpt något mögelmedel från Bauhaus, men det luktade som klorin, så det är nog samma sak. Jag har även provat med en ångtvätt, det fungerade riktigt bra och är dessutom betydligt bättre för miljön.
https://wp.me/p1IAXy-3Z3
Medlem
· Västra Götaland
· 724 inlägg
Jag fortsätter i den här tråden då den har en hel del bra info. Lyckades idag tvätta mina fogar med Häxans kakelrent + Väteperoxid + ett jäkla massa skrubbande. Har avslutat med att applicera The Pink Stuff på det svartmögel som fortfarande finns kvar, och låter det verka över natten. Blir nog bra! 
Nu till frågan: Fogarna är just nu i ett känsligt läge, de har utsatts för mekanisk och kemisk påverkan. Vad ska jag applicera för att det ska få ett skyddande skikt på sig?
Nu till frågan: Fogarna är just nu i ett känsligt läge, de har utsatts för mekanisk och kemisk påverkan. Vad ska jag applicera för att det ska få ett skyddande skikt på sig?
Produkter som diskuteras: "kakelrent"
Paket för rena fogar
Fogrengöringsmedel + fogborste
349 kr inkl moms
408 kr
Läs mer
Inget! Fogarna har aldrig varit avsedda att vara täta, de andas så att säga.andreascarlsson skrev:
Jag fortsätter i den här tråden då den har en hel del bra info. Lyckades idag tvätta mina fogar med Häxans kakelrent + Väteperoxid + ett jäkla massa skrubbande. Har avslutat med att applicera The Pink Stuff på det svartmögel som fortfarande finns kvar, och låter det verka över natten. Blir nog bra!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden