Jag ska gräva ned en dagvattenkassett. Frågan är huruvida jag ska installera en sandfångsbrunn också eller om det räcker med någon typ av sil eller filter i hängrännan för att slippa att dagvattenkassetten fylls av en massa slam och skit? Huset har plåttak så ingen sand kommer från takpannor.
Till saken hör dock att grannen har en stor lönn på sin tomt vars löv och ’näsor’ jag dessvärre får över ganska mycket av på min tomt och i mina hängrännor.
Till saken hör dock att grannen har en stor lönn på sin tomt vars löv och ’näsor’ jag dessvärre får över ganska mycket av på min tomt och i mina hängrännor.

Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 21 197 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 21 197 inlägg
2000 kr är nog svårslaget:kmartinb skrev:
https://www.byggmax.se/dagvattenbrunn-utlopp-sandfång-orange-p31380
Mitt bekymmer dock som framtida deltidsstudent är att jag gärna sluppit de där 2000 även om det inte är så mycket för ett sådant rör.
De pengarna hade jag nog behövt spara tills i höst…
Så innan jag beställer något kommer jag kolla runt lite om man kan få någon överbliven vägtrumma eller liknande som jag läst andra i forumet lyckats med. Om jag inte kommer på någon annan smart lösning för att eliminera löv och småskräp.
Så innan jag beställer något kommer jag kolla runt lite om man kan få någon överbliven vägtrumma eller liknande som jag läst andra i forumet lyckats med. Om jag inte kommer på någon annan smart lösning för att eliminera löv och småskräp.
Redigerat: