Somliga säger att om man vill förbättra kvalitén på lerjord så ska man blanda in sand, MEN det måste isf. vara grovkornig sand, att använda vanlig finkornig "sandlåde"sand gör bara det hela värre, dvs. allt blir som "betong" istället och då är det bättre utan sand??

Andra källor hävdar att finkornig sand är OK!!

Är det någon snäll "jordkunnig" person som kan reda ut begreppen för mig?? :)

MVH//Christina.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.