Somliga säger att om man vill förbättra kvalitén på lerjord så ska man blanda in sand, MEN det måste isf. vara
grovkornig sand, att använda vanlig finkornig "sandlåde"sand gör bara det hela värre, dvs. allt blir som "betong" istället och då är det bättre utan sand??
Andra källor hävdar att finkornig sand är OK!!
Är det någon snäll "jordkunnig" person som kan reda ut begreppen för mig??
MVH//Christina.