I InsidersUnited skrev:
Det roliga är att just i denna stund sitter det en Polack och knapprar in en fråga på ett polskt constructihous forum och svär över att han köpte en tvättmaskin som det står Made in Sweden på, och gnäller på sig själv att han inte köpte kvalitet som var made in poland.

Alla nationaliteter tycker alltid att sin egen inhemska fläskfile är världens bästa, Svenskar, Danskar, Tyskar etc..=)
Finns nog bara ett undantag och det är Kineser, de har alltid ogillat sina egna produkter. Men det beror mer på en utbredd beundran för allt "västligt".
Kul att polacken köpte en maskin som höll för 20 årsedan
Polaken ljuger nog-----

Poängen är att för en Dansk är givetvis Dansk Nypotatis den godaste, för en Svensk ska det givetvis vara Svensk nypotatis..

I InsidersUnited skrev:
Poängen är att för en Dansk är givetvis Dansk Nypotatis den godaste, för en Svensk ska det givetvis vara Svensk nypotatis..
svensk nypotatis är oftast oätbar troligen för att den kommer från polen där de tvättas i svenska tvättmaskiner.....

MultiMan MultiMan skrev:
Nej, pratar vi BSH brukar den inte vara det om du jämför maskiner i samma klass.

Jag har redan gett ett exempel som kommer med länk här: [länk]

Direkt från BSH, tillverkad i Tyskland, 8400kr. Vad kostar en motsvarande Samsung?

Du kan själv få välja: [länk]
fast hur vet man att en bosch är tillverkad i tyskland då? Made in betyder ju inte så mycket nuförtiden....

Tack för de svaren som var relevanta.

S Stefan1972 skrev:
fast hur vet man att en bosch är tillverkad i tyskland då? Made in betyder ju inte så mycket nuförtiden....
det betyder en hel del och det står på såväl förpackningen som maskinen

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
returen returen skrev:
det betyder en hel del och det står på såväl förpackningen som maskinen
ja jo men vad jag vet så är uttrycket aningen uppluckrat nuförtiden...........Typ som med ean koder. Att det står 73 i början betyder ju inte att det är en svensktillverkad produkt. Jag vet inte, det var ju en fråga, inget om nån läskunskap.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.