På väg frosta av frysdelen för rengöring. I manualen finns ingen beskrivning hur man sänker temperaturen ner till noll. Kyl/frys inköpt 2014. Modellnumret troligen på baksidan och skåpet för tungt att flytta för mig.
HJÄLP
HJÄLP
Du får nog slå av skåpet
modellbeteckningen står inne i kylen OCH på vänster utsida vid golvetyonna skrev:
din displat har ju gjort sitt som alla andra på samsungskåp. om tuchen fungerar (inte troligt) så går det att ändra driftsätt, men den kommer att starta av sig själv helt godtyckligt efter ett tag så dra ur sladden om du vill vara säker
Tack @electroluxaren! Skåpet är väl inkapslat mellan väggar så jag kan varken dra ut sladden eller se modellbeteckningen. Nu är frysen dock ren och jag har stängt dörren och den verkar jobba på. Dörren var öppen och frysningen körde hela tiden. Det är otroligt att utrustning fortfarande är så 😫 oanvändarvänlig!.electroluxaren skrev:modellbeteckningen står inne i kylen OCH på vänster utsida vid golvet
din displat har ju gjort sitt som alla andra på samsungskåp. om tuchen fungerar (inte troligt) så går det att ändra driftsätt, men den kommer att starta av sig själv helt godtyckligt efter ett tag så dra ur sladden om du vill vara säker
Måste ändå erkänna att det är första gången jag gjort 'nåt på 9 år så den har nog någon automatisk avfrostning ... Billig var den inte vid inköp...
nej de är rent generellt bra men just avfrostningarna är dess akilleshälyonna skrev:
Tack @electroluxaren! Skåpet är väl inkapslat mellan väggar så jag kan varken dra ut sladden eller se modellbeteckningen. Nu är frysen dock ren och jag har stängt dörren och den verkar jobba på. Dörren var öppen och frysningen körde hela tiden. Det är otroligt att utrustning fortfarande är så 😫 oanvändarvänlig!.
Måste ändå erkänna att det är första gången jag gjort 'nåt på 9 år så den har nog någon automatisk avfrostning ... Billig var den inte vid inköp...
till nästa gång - bygg inte in sådana saker som kyl/frys utan se till att de kan dras fram/ut då dagens är så dåliga att man måste räkna med att de byts ut inom 10-års period.
hade du ingen synlig is i frysdelen så är den av den självavfrostande typen - annars brukar man inte kunna missa sådant efter 9 år...
hade du ingen synlig is i frysdelen så är den av den självavfrostande typen - annars brukar man inte kunna missa sådant efter 9 år...
Klicka här för att svara