Att använda en 3-polig innebär något bättre säkerhet, det blir ju spänningslöst oavsett. Med 1-poliga kan man ju få för sig att det är spänningslöst även om bara en dvärg är från, men normalt sett är inte svensson och rotar i sånt här och en yrkesman brukar (ska) ha bättre koll på hur detta funkar och att kontrollera om det är spänningslöst, så detta är mest en rand-anmärkning och alltså inget krav. Sen är det en snyggare lösning med en 3-polig, å andra sidan blir det ganska mycket billigare med 1-poliga. Men blandar man in flera belastningar på den gruppen blir det ett krav, om man inte har JFB vill säga.