Jag har idag sammanfogade underbleck och fönsterbleck på huset. Står inför jobbet att byta fönster och tänkte då samtidigt byta alla plåtar.
Hur gör sammanfogar jag ett fönsterbleck med ett underbleck på bästa sätt utan att behöva ringa plåtslagaren?
Bild på hur det ser ut idag.
Hur gör sammanfogar jag ett fönsterbleck med ett underbleck på bästa sätt utan att behöva ringa plåtslagaren?
Bild på hur det ser ut idag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 399 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 399 inlägg
Tänker du göra egna fönsterbleck med uppvik så kan du göra en hakfals, det är enkelt.
Annars kan du klippa plåtarna så man kan haka dom i nederkant och bara lägga omlott ett par cm. Med en sträng fog blir det minst lika tätt som en hakfals.
Förövrigt så har jag det senare på mitt hus fas utan fog. Gjort på 70-talet av en husfabrik helt utan kärlek, står på listan att göra om men jag skjuter nog på det tills jag målar om.
Annars kan du klippa plåtarna så man kan haka dom i nederkant och bara lägga omlott ett par cm. Med en sträng fog blir det minst lika tätt som en hakfals.
Förövrigt så har jag det senare på mitt hus fas utan fog. Gjort på 70-talet av en husfabrik helt utan kärlek, står på listan att göra om men jag skjuter nog på det tills jag målar om.
Bumpar upp den här tråden lite. Fönstren är bytta och alla gamla plåtar borttagna. Hur kan jag lösa detta bäst? Använder jag bleck som passar i fönstrets spår så livar det inte med spikläkten. Använder jag en separatplåt bakom panelen kommer inte den plåten och plåten under fönstret att liva. Avståndet som skiljer mellan spikläkt och spåret i fönstret är ungefär 20mm.
Tips???
Tips???
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Besserwisser
· östergötland