NCS-kod i kombination med olika underlag har alla en tolerans och det du ser kan mycket väl vara OK. Om man ska vara helt säker så måste man ta med ett färgprov och be dem provmåla och kontrollera. Sedan kommer påverkan över tid med blekning, där olika färg-system kommer att ge olika åldrings-fenomen. Jag skulle förslå att du får det ommålat men ta med en av komodens luckor som referens.

Lycka till

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Oavsett vilka ursäkter som kommer fram här med koder man inte kan lita på, solen, månen och stjärnor som står fel så ser den som monterade att det skiljer mycket i färgen jämfört med komoden bredvid och då borde han/hon ringt dig innan skåpet monterades....
Det var ju hennes man så…

• Haha
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
P Pefix skrev:
NCS-kod i kombination med olika underlag har alla en tolerans och det du ser kan mycket väl vara OK. Om man ska vara helt säker så måste man ta med ett färgprov och be dem provmåla och kontrollera. Sedan kommer påverkan över tid med blekning, där olika färg-system kommer att ge olika åldrings-fenomen. Jag skulle förslå att du får det ommålat men ta med en av komodens luckor som referens.

Lycka till
Tack för alla svar. Nu har vi iaf lämnat in täcksidorna igen, tillsammans med en front från kommoden. Chefen för måleriet ringde upp mig, ( han hade fått bilder på möblerna) Han hade dubbelkollat att det var rätt NCS nummer, vilket det var. Han sa att de måste ha blandat fel, och att det var självklart att de skulle fixa det. Han tyckte det var stor skillnad på färgerna; kommod och täcksidorna. Skönt ändå att få det bekräftat, och att de ska fixa ny färg. Sen återstår att se om det blir bra?
Trots böket det blir med detta, är jag glad att vi lämnade in dem.

• Gilla
Roger Fundin och 11 till
  • Laddar…
Satsuki
M Maria Arnbom skrev:
Tack för alla svar. Nu har vi iaf lämnat in täcksidorna igen, tillsammans med en front från kommoden. Chefen för måleriet ringde upp mig, ( han hade fått bilder på möblerna) Han hade dubbelkollat att det var rätt NCS nummer, vilket det var. Han sa att de måste ha blandat fel, och att det var självklart att de skulle fixa det. Han tyckte det var stor skillnad på färgerna; kommod och täcksidorna. Skönt ändå att få det bekräftat, och att de ska fixa ny färg. Sen återstår att se om det blir bra?
Trots böket det blir med detta, är jag glad att vi lämnade in dem.
Men så bra att du fick det svaret! Hoppas det blir bra nu. Följ gärna upp med en bild på hur det blev!

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Tack! Ja verkligen! Ska försöka komma ihåg att lägga ut, när allt är klart.

• Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.