751 111 läst ·
3 017 svar
751k läst
3,0k svar
Samlingstråd för Worx Landroid 2015 modeller
Ser ut ungefär som min historik, nu väntar jag på större fel och då blir det en slinglös!R RalleB skrev:Efter 11-12 år med min Worx 794e så kan jag säga att 95% av de fel som uppstår, beror på frontsensorn.
laddproblem, dockningsproblem, utanför arbetsområde etc.
Har bytt några st genom åren, har alltid en i reserv hemma. Ibland nån jag renoverat och ibland köper jag ny.
beror på skicket på den jag plockat bort, hur kabelskyddet ser ut på själva stammen, hur magneten ser ut och var brottet på en ev.kabel sitter.
Annars så tuffar den på.
Det jag fått reparera/byta genom åren är:
Frontsensorn
Det interna knappcellsbatteriet
Ett hjul fram
Batteri(senast så köpte jag nya celler och bytte)
Knappsatsen förra året då fukt trängt in så den gick inte att starta.
En nätadapter till laddstationen
Är nog ändå ett av de bättre köpen jag gjort, betalade 4500kr för den på kampanj+med extra rabatt runt 2013-2014
Jag tycker det är imponerande av en riktig lågprisrobot.R RalleB skrev:Efter 11-12 år med min Worx 794e så kan jag säga att 95% av de fel som uppstår, beror på frontsensorn.
laddproblem, dockningsproblem, utanför arbetsområde etc.
Har bytt några st genom åren, har alltid en i reserv hemma. Ibland nån jag renoverat och ibland köper jag ny.
beror på skicket på den jag plockat bort, hur kabelskyddet ser ut på själva stammen, hur magneten ser ut och var brottet på en ev.kabel sitter.
Annars så tuffar den på.
Det jag fått reparera/byta genom åren är:
Frontsensorn
Det interna knappcellsbatteriet
Ett hjul fram
Batteri(senast så köpte jag nya celler och bytte)
Knappsatsen förra året då fukt trängt in så den gick inte att starta.
En nätadapter till laddstationen
Är nog ändå ett av de bättre köpen jag gjort, betalade 4500kr för den på kampanj+med extra rabatt runt 2013-2014
Min 794E har snart gjort 12 långa säsonger (södra Skåne) utan några större problem.
* Har bytt ett framhjul pga trasigt hjullager.
* Har lagat två kabelbrott på frontsensorn.
* Har bytt knappcellsbatteriet.
För övrigt har den gått felfritt och kör fortfarande på originalbatteriet.
Betalade 4995:- för den. Bästa köpet jag någonsin gjort när det gäller nyttoprylar.
Wg790e inköpt 2014 har jag för mig.
Bytt *knappcellsbatteri
*Kretskort
*Frontsensor 1 ggn, nu sist lödde jag om kablarna för ngn dag sen.
Justerat framhjul som släppte samt kör ff. på originalbatteri👍
Känns som en gedigen maskin, trots att man läser om och råkar ut för lite strul/småfix...
Bytt *knappcellsbatteri
*Kretskort
*Frontsensor 1 ggn, nu sist lödde jag om kablarna för ngn dag sen.
Justerat framhjul som släppte samt kör ff. på originalbatteri👍
Känns som en gedigen maskin, trots att man läser om och råkar ut för lite strul/småfix...
Medlem
· Västernorrland
· 29 inlägg
Har precis samma problem…. Någon som vet vad man kan göra?L Lunneborg skrev:Har problem med min WG790E.
när batteriet är laddat fungerar den jättebra, går till kabeln och vänder ända tills den får för sig att ladda sig då struntar den i kabeln och kör rakt över den tills den krockar och då vänder.
har bytt båda batterierna.
trycker man på 2an och kollar sensorerna så är dom ok både vid laddat batteri och tomt.
trycker man på ladda knappen när batteriet är över hälften så kör den över slingan och kör tills den krockar eller fastnar.
några förslag på vad som hänt?
Medlem
· Västernorrland
· 29 inlägg
Och . är det någon som har senaste Firmware liggandes för wg791E. Jag har v0.91 i denna men det ska finnas nyare. Får ingen hjälp från worx... då dom inte längre hanterar de äldre modellerna (och att denna tillhör dom med serienummer på 12 digits).
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 765 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 765 inlägg
Jag har följande filer liggande på Google Drive, sökning på artikelnumret som står på kvittot från 2015 så säger Clas Ohlson att det är en WG791.E (https://www.clasohlson.com/se/Robotgrasklippare-Worx-Landroid-M-WG791E.1/p/31-1174-1)... så antar att de ska funkaÖvningssnickarn skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Någon som du vill ha och prova med? Jag lämnar inga garantier för att det är rätt (även om jag tror det)
Medlem
· Västernorrland
· 29 inlägg
Medlem
· Västernorrland
· 29 inlägg
lysande .. jag testarB breakman skrev:Jag har följande filer liggande på Google Drive, sökning på artikelnumret som står på kvittot från 2015 så säger Clas Ohlson att det är en WG791.E ([länk])... så antar att de ska funkaKommer dock inte ihåg vilken jag har installerad.
[bild]
Någon som du vill ha och prova med? Jag lämnar inga garantier för att det är rätt (även om jag tror det)
återkommer med hur det gick... dock tror jag att jag börjar med 0.92.. .så skicka gärn länken till filerna på Google Drive
Medlem
· Västernorrland
· 29 inlägg
vart trassel ... klipparen dog helt ... funkade fint efter knappcellsbytet... och skulle efter uppladdning av stora batteriet göra en uppdatering till 0.92 ... blev aldrig av ... ska se om jag på ngt viss kan få liv i den igen. återkommer.
Medlem
· Västernorrland
· 29 inlägg
Medlem
· Västernorrland
· 29 inlägg
update... klipparen reagerar ej på tricket att tryck(och håll) ner POWER knappen innan man sätter den i laddstastionen, kanke batteriet har gett upp?